Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Płock kupuje cztery hybrydy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-03-20 15:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Płock kupuje cztery hybrydy
fot. Solaris
Miasto Płock ogłosiło przetarg na dostawy czterech autobusów hybrydowych o długości 12 metrów. Pojazdy mają się pojawić do końca maja 2020 r.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech w pełni niskopodłogowych autobusów hybrydowych o długości 11,5-12,5 m. Pojazdy mają pomieścić min. 80 pasażerów, w tym min. 25 na miejscach siedzących. Autobus musi posiadać trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Przewidziano okna przesuwne oraz całopojazdową klimatyzację. Wyposażenie obejmuje kasowniki, ładowarki USB, monitoring, biletomat, informację głosową, wyświetlacze.

Pojazd ma być wyposażony w silnik spalinowy o mocy 150 kW, a także silnik bądź silniki elektryczne o łącznej mocy min. 100 kW. Wymagany jest magazyn energii elektrycznej zbudowany w oparciu o akumulatory, superkondensatory lub inne urządzenia. Energia elektryczna do magazynu energii musi być generowana podczas hamowania autobusu na zasadzie rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz musi pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego. Pojemność magazynu energii powinna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów. Dotyczy to w szczególności sytuacji podczas ruszania autobusu – np. z przystanku lub ze świateł. System zarządzania napędem hybrydowym musi zapewniać optymalne połączenie napędu spalinowego i elektrycznego układu hybrydowego, tak, aby napędy te pracowały w optymalnych dla siebie zakresach obciążeń, redukując do maksimum emisję zanieczyszczeń i hałasu do atmosfery. Ponadto zamawiający zaleca, aby system ten posiadał funkcję wyłączania i załączania silnika spalinowego (funkcja start-stop).

Termin składania ofert mija 23 kwietnia. O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji całopojazdowej, na magazyn energii (8%) oraz parametry techniczne (32%). Pod uwagę będą brane wyposażenie w układ EBS, zużycie paliwa, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Zamówienie ma zostać wykonane do połowy maja 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Płock: Zamiast 13 autobusów będzie jeden

Komunikacja

Płock: Zamiast 13 autobusów będzie jeden

Witold Urbanowicz 06 października 2017

W Płocku starcie trzech producentów na hybrydy

Komunikacja

W Płocku starcie trzech producentów na hybrydy

Witold Urbanowicz 25 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5