Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pleszew wpisał infrastrukturę rowerową w ciasne centrum

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
15-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UMiG Pleszew

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Pleszew wpisał infrastrukturę rowerową w ciasne centrum
fot. UMiG Pleszew
Pleszew to jedno z najstarszych wielkopolskich miast, które charakteryzuje się bardzo ciasną zabudową oraz wąskimi ulicami w centrum. Pomimo tego – jak chwali się miasto – udało się tam wpisać infrastrukturę rowerową w istniejący system dróg.

Projektowanie ścieżek rowerowych przy nowo powstających arteriach lub szerokich wielkomiejskich ulicach jest również znaczącym wyzwaniem. Jednak skala trudności wzrasta jeszcze bardziej w takich przypadkach jak w Pleszewie i innych tego typu miejscowościach. Z jednej strony mamy tu wąskie ulice, z drugiej bardzo wysokie natężenie ruchu.

Wydzielenie infrastruktury rowerowej w Pleszewie rozpoczęło się od opracowania koncepcji, co sfinansowano ze środków unijnych. Później przyszedł czas na projekt i wykonanie, które dobiega aktualnie końca. – Musimy zawsze znaleźć „złoty środek”, chodzi o komfort rowerzystów, zmotoryzowanych i pieszych. Poza tym, należy zapewnić realną ochronę rowerzyście. Cyklista bowiem, jakoby „z automatu”, czuje bezpiecznym na ścieżce. Jednak nie zawsze takim de facto jest, jeśli ścieżka jest źle zaprojektowana. Kolejnym wyzwaniem są sieci infrastruktury podziemnej, które nie mogą biec pod ścieżką – tłumaczy autor koncepcji oraz dokumentacji technicznej Lech Marciniak.

Rowerzyści z nowych szlaków w Pleszewie będą mogli korzystać już w najbliższych dniach. Warto dodać, że wszelkie prace wymagały uzgodnień z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Krokowa: Udana adaptacja zlikwidowanej linii

Przestrzeń

Krokowa: Udana adaptacja zlikwidowanej linii

Roman Czubiński 08 września 2024

Rowerowa Warszawa. ZDM kończy Marszałkowską i przechodzi na Andersa

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Krokowa: Udana adaptacja zlikwidowanej linii

Przestrzeń

Krokowa: Udana adaptacja zlikwidowanej linii

Roman Czubiński 08 września 2024

Rowerowa Warszawa. ZDM kończy Marszałkowską i przechodzi na Andersa

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij