Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pl. Narutowicza z prostą jezdnią i małą pętlą. Miasto szuka projektanta

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-05-08 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pl. Narutowicza z prostą jezdnią i małą pętlą. Miasto szuka projektanta
rys. DAWOS i LUWE Architekci
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poszukuje projektanta przebudowy placu Narutowicza. Zgodnie z przyjętą do realizacji wizją jezdnia Grójeckiej zostanie wyprostowana i odchudzona, zniknie też wielotorowa pętla tramwajowa. Projektanci powinni przeanalizować wariant rozwiązań pętli jednotorowej wyłącznie dla ruchu turystycznego.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie decyzji niezbędnych dla przebudowy placu Narutowicza. Przyjęty do realizacji wariant zakłada wyprostowanie jezdni w kierunku centrum, równolegle do torowiska tramwajowego. Obie jezdnie zostaną odchudzone do dwóch pasów w każdą ze stron. W miejscu dawnej jedni powstanie półkolisty plac.

Ponadto zlikwidowana zostanie wielka pętla tramwajowa, a nowy układ skutkować będzie ulokowaniem przystanków tramwajowych po południowej stronie placu, przy ulicy Barskiej. Przewidziano również dodatkowy tor do skrętu od strony Okęcia w Filtrową oraz rozjazdy umożliwiające przejazd z Filtrowej w Grójecką w stronę pl. Zawiszy (i odwrotnie). Przewidziano też realizację pętli technicznej dla pojazdów zabytkowych.

Zakres zamówienia nie obejmuje budowy „Arkad Narutowicza” (zadaszenie pergoli z funkcjami usługowymi), ale projektowane rozwiązania powinny zapewniać możliwość późniejszego wykonania, bez konieczności ingerencji w nowo wybudowaną infrastrukturę, niezbędnych przyłączy do obsługi „Arkad”.


rys. DAWOS i LUWE Architekci


rys. DAWOS i LUWE Architekci

Projektanci powinni też przeanalizować wariant rozwiązań pętli tramwajowej dla ruchu turystycznego. Autorzy pierwotnej koncepcji – choć niechętnie, mnożąc liczne przeciwwskazana – ostatecznie uwzględnili możliwość ulokowania na placu jednotorowej pętli. Rozważali wjazdy tylko od strony północnej, jak i z dwóch stron – ponadto zaproponowali nienormatywne parametry (promień skrętu 23-25 m), dostosowane do ruchu tramwajów historycznych, a nie regularnego ruchu.

Termin składania ofert mija 8 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz doświadczenie projektanta branży drogowej (40%). Na realizację przeznaczono 15 miesięcy od momentu podpisania umowy.


rys. DAWOS i LUWE Architekci

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Plac Narutowicza z pętlą tylko dla tramwajów zabytkowych

Przestrzeń

Plac Narutowicza z pętlą tylko dla tramwajów zabytkowych

Witold Urbanowicz 11 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5