Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-10-16 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów
fot. MJ
Trolejbusowy przewoźnik z Gdyni rozpisał przetarg na sześć nowych, standardowej długości, trolejbusów z bateriami. Oferty można składać do 27 listopada.

PKT Gdynia szuka, jak to określono w ogłoszeniu o zamówieniu autobusów elektrycznych „z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych, ładowanych z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju”.

Innymi słowy są to, coraz częściej kupowane przez miasta, trolejbusy z bateriami, które pozwalają im na poruszanie się również bez sieci trakcyjnej. Producenci początkowo sprzedawali tego rodzaju rozwiązanie, jako pomoc w sytuacji gdy trolejbus się zepsuje, lub np. zerwie się sieć trakcyjna, dzięki temu nie trzeba było go holować. Szybko jednak okazało się, że to wygodny sposób, na zdecydowane uelastycznienie trolejbusów, dziś bardzo popularny w Czechach, a w tym roku tego rodzaju trolejbusy trafiły już do Gdyni.

Teraz trafią tam kolejne, choć jak będą w szczegółach wyglądały, nie wiadomo, bo PKT jeszcze nie opublikowało ich specyfikacji. Wiadomo, że mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, jednoczłonowe, o długości 11,5 – 13,5 metra. Pojazdy będą musiały być też przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

W przetargu głównym kryterium wyboru oferty będzie cena (60 proc.). Kryteria techniczne mają wagę 18 proc., kryterium określone jako „bezpieczeństwo” oszacowano na 8 proc., a „komfort” – na 6 proc. Pozostałe punkty (8 proc.) zostaną przyznane za proponowaną gwarancję.

PKT Gdynia nie określiło ile chce wydać na półtorlejbusy, ale skalę inwestycji pokazuje wymóg posiadania przez ewentualnych oferentów środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 6,3 mln zł. Muszą też legitymować się dostawą, w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej czterech trolejbusów niskopodłogowych, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym zasilaniem bateriami trakcyjnymi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co łączy Tychy z Gdynią? [WIDEO]

Komunikacja

Co łączy Tychy z Gdynią? [WIDEO]

Przemysław Farsewicz 08 września 2018

Trolejbus prawdziwie trójmiejski. Gdynia, Sopot, zahaczy o Gdańsk

Komunikacja

Trolejbus prawdziwie trójmiejski. Gdynia, Sopot, zahaczy o Gdańsk

Jakub Dybalski 06 września 2018

Gdynia i Solaris podpisały umowę na 30 trolejbusów

Prawo & Finanse

Gdynia i Solaris podpisały umowę na 30 trolejbusów

jd/inf. pras. 04 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS