Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne
fot. Solaris
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni prowadzi przetarg na zakup dwóch trolejbusów przegubowych z zasilaniem alternatywnym opartym na bateriach trakcyjnych. Dostawy miałyby zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

Zamawiający wymaga fabrycznie nowych pojazdów o długości 17,5-18,5 m i szerokości maks. 2,550 m. Trolejbusy mają być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 340 mm. Oczekiwane są cztery pary dwuskrzydłowych drzwi otwieranych do wewnątrz (choć PKT dopuszcza, by drugie drzwi były odskokowo-uchylne), poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzacja, ogrzewanie oparte na elektrycznych nagrzewnicach powietrza. system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Wymagany jest silnik o mocy ciągłe od 220 kW do 260 kW (moc chwilowa osiągalna w stanie przeciążenia nie mniejsza niż 300 kW). Założono zasilanie trolejbusu z sieci trakcyjnej o napięciu znamionowym 600 V DC, przy czym pojazd pracować prawidłowo w zakresie napięć sieci trakcyjnej od 400 V do 850 V. Trolejbus nie powinien ulec uszkodzeniu nawet przy długotrwałym napięciu sieci trakcyjnej do 950 V. Zamawiający oczekuje baterii litowo-tytanowych, które powinny umożliwiać nieograniczoną eksploatację na wszystkich liniach obsługiwanych przez PKT Gdynia. Całkowitą pojemność znamionową określono na min. 83 kWh, a dostępną dla użytkownika – 66 kWh. Założono odzysk energii podczas hamowania oraz ładowanie z sieci trakcyjnej.

Termin składania ofert mija 3 listopada. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej dwie dostawy trolejbusów niskopodłogowych, produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym zasilaniem bateriami trakcyjnymi na łączną kwotę nie mniejszą niż 5 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), terminy gwarancji (8%), kryteria techniczne (18%), bezpieczeństwo – homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz ochrony osób przebywających w kabinie (8%) oraz komfort – liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi (6%). Pod uwagę brane będą wykonanie konstrukcji nośnej ze stali nierdzewnej, wykonanie poszycia zewnętrznego (z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej) z aluminium, blachy nierdzewnej, tworzywa sztucznego zapewniającej co najmniej 15 lat eksploatacji bez napraw, podatność obsługowo-serwisowa polegająca na przykręceniu zewnętrznych bocznych dzielonych paneli pionowych, zaoferowanie dwuzaworowych amortyzatorów nadwozia oraz progresywnych miechów o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Na realizację przeznaczono 13 miesięcy od dnia potwierdzenia przez zamawiającego pozyskania finansowania na zakup trolejbusów ze środków UE – jednak nie później niż do 15 grudnia 2023 r.

Ostatni przetarg obejmował pięć trolejbusów o długości 11,1-13,5 m. Postępowanie zostało unieważnione – zamawiający wyjaśniał to rosnącymi cenami energii i koniecznością wprowadzenia oszczędności.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia kupiła nowe trolejbusy

Komunikacja

Gdynia kupiła nowe trolejbusy

Jakub Rösler 08 stycznia 2025

Solaris blisko dostawy nowych trolejbusów do Gdyni

Komunikacja

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Komunikacja

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Jakub Rösler 23 października 2024

Gdynia: Znamy parametry nowych bateryjnych trolejbusów

Komunikacja

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Jakub Rösler 21 sierpnia 2024

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Redakcja/inf. pras. 15 grudnia 2023

Zobacz również:

Gdynia kupiła nowe trolejbusy

Komunikacja

Gdynia kupiła nowe trolejbusy

Jakub Rösler 08 stycznia 2025

Solaris blisko dostawy nowych trolejbusów do Gdyni

Komunikacja

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Komunikacja

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Jakub Rösler 23 października 2024

Gdynia: Znamy parametry nowych bateryjnych trolejbusów

Komunikacja

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Jakub Rösler 21 sierpnia 2024

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Redakcja/inf. pras. 15 grudnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij