Warszawski ZTM otrzymał oferty w wielkim przetargu na obsługę linii lokalnych "L" na terenie 19 podwarszawskich miast i gmin. Umowy mogą być warte łącznie 148 mln złotych. Jak się okazuje, najkorzystniejsza z ofert jest... żartem.
Duże postępowanie na obsługę komunikacyjną linii lokalnych – tzw. eLek Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego
rozpisał w sierpniu. Jest ono podzielone na pięć części i obejmuje w sumie 19 podwarszawskich miast i gmin. Szczegóły
opisujemy tutaj. W eLkach obowiązują bilety ZTM od dobowego wzwyż, uprawnienia do ulgowych i bezpłatnych przejazdów ZTM, a także bilety jednorazowe i miesięczne zgodne z uchwałami poszczególnych gmin.
Kwota jaką ZTM zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia to łącznie 148 mln złotych brutto. W poszczególnych częściach złożono następujące oferty:
- Pierwsza część (Góra Kalwaria, Piaseczno, Prażmów, Otwock i Wiązowna): Konsorcjum PKS Polonus (lider), Stalko, PKS Grodzisk 41,6 mln zł brutto (budżet: 33 mln zł)
- Druga – (Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno): Konsorcjum PKS Polonus (lider), Stalko, PKS Grodzisk 41,7 mln zł brutto ; Transport and Infrastructure Management 49.6 mln zł ((budżet: 45,9mln zł),
- Trzecia – (Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew); Konsorcjum Polonus i Stalko 28,6 mln zł, PKS Tarnobrzeg i Markpol 25 mln zł (budżet: 27,2 mln zł)
- Czwarta – (Kobyłka, Wołomin, Zielonka, Marki, Radzymin, Nieporęt, Sulejówek i Wiązowna) Konsorcjum Abus i Grygiel 28,7 mln zł (budżet 29,3 mln zł);
- Piąta– (Stare Babice, Izabelin i Kampinos) - Przewóz osób Średnicki 11 mln zł, PKS Grodzisk 10,4 mln zł, Mobilis 14,6 mln zł, PKS Tarnobrzeg w konsorcjum z Markpol 10 mln zł (budżet 12,4 mln zł).
Na wszystkie części postępowania została złożona jeszcze oferta PKS Pcim Dolny - w każdym wypadku dużo tańsza od pozostałych. Jest ona żartem a autorzy, którzy prześmiewczą stronę założyli 1 kwietnia tłumaczą, że nie wpłacili nawet wadium, więc zostanie ona odrzucona.
Zamawiający wymaga autobusów nie starszych niż z 2015 r. – niskowejściowych, z częściowo obniżoną podłogą lub w całości niskopodłogowych, z silnikami spełniającymi normę co najmniej Euro VI. O wyborze zdecydują rok produkcji autobusu (30%), klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej (10%) i cena (60%). Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie do trzech tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 grudnia 2021 r. Zakończenie przedmiotu realizacji umowy nastąpi 30 listopada 2024 r.