Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKS Łódź likwiduje kursy do Konina i Warty

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-12-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKS Łódź likwiduje kursy do Konina i Warty
fot. Kasper FiszerDworzec Północny PKS Łódź
Łódzki przewoźnik kontynuuje ograniczanie swojej oferty przewozowej. Po likwidacji szeregu linii lokalnych, m.in. do Brzezin, Pabianic czy Lutomierska, wycofuje się z obsługi dwóch tras średniego zasięgu: do Konina i Warty. Autobusy przestaną tam jeździć w okresie świąteczno-noworocznym.

Równolegle z rozwojem siatki połączeń dotowanych z kasy marszałka województwa łódzkiego postępuje likwidacja przewozów funkcjonujących na zasadach komercyjnych. Choć oferta połączeń łódzkiego PKS jest już bardzo ograniczona, przewoźnik zdecydował się na kolejne cięcia. Tym razem z rozkładu jazdy wypadną dwie linie średniego zasięgu.

Koniec „studenckiego” kursu do Wielkopolski

Na stronie internetowej Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Łodzi możemy przeczytać, że od 23 grudnia nie będzie wykonywana jedyna w ofercie spółki para kursów relacji Łódź Fabryczna – Konin – Łódź Fabryczna (z postojem na dworcu Łódź Północny). Połączenie realizowane jest w piątki i niedziele, więc w praktyce ostatni raz autobus połączy Łódź ze wschodnią Wielkopolską 22 grudnia. Linia ma charakter przyśpieszony.

Kilka dni później, 1 stycznia 2020 r., z rozkładu jazdy wypadnie jedyny kurs Łódź Fabryczna – Warta (i kurs przeciwny). To połączenie wykonywane jest od poniedziałku do piątku oprócz świąt, więc ostatni raz w podróż do tego 3,5-tysięcznego miasta w powiecie sieradzkim wybrać się będzie można w Sylwestra. Linia jeszcze przez niespełna dwa tygodnie funkcjonować będzie jako zwykła.

Niemal całkowite wycofanie się z Łodzi Fabrycznej

Warto podkreślić, że PKS niemal całkowicie rezygnuje tym samym z obsługi dworca (czy też – oficjalnie – wielostanowiskowego przystanku autobusowego) Łódź Fabryczna. Likwiduje bowiem dwie z czterech par kursów, które zatrzymują się w tym miejscu. W 2020 r. realizować będzie jedynie połączenia Łódź – Wieluń i Łódź – Koło, oba obsługiwane w sile jednej pary.

Na dalsze funkcjonowanie spółki potencjalnie może wpłynąć także niedawne przeniesienie siedziby łódzkiego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, który wynajmował od przewoźnika plac manewrowy i pomieszczenia w budynku siedziby PKS przy ul. Smutnej w Łodzi. Przedsiębiorstwo nie odpowiedziało na nasze pytania o kondycję finansową i o plany ewentualnego zagospodarowania zwolnionej przestrzeni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5