Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-29 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
Dworzec Szczecin Dąbie fot. Kapitel, domena publiczna
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA zleciły projekty dla 7 dworców. M.in. Racibórz, Dąbrowa Górn., Szczecin Dąbie
PKP SA podpisały umowy projektowe dla siedmiu dworców. Przebudowane mają zostać obiekty w Dąbrowie Górniczej, Włoszczowie, Czechowicach-Dziedzicach, Suwałkach, a także dworce Szczecin Dąbie i Bydgoszcz Zachód. Ponadto częściowo wyburzony i przebudowany do standardu innowacyjnego dworca systemowego ma zostać obiekt w Raciborzu.

Przedmiotem umów jest wykonanie dokumentacji przedprojektowej, projektowej oraz okołoprojektowej wraz z nadzorem autorskim dla przebudowy siedmiu dworców. Na przygotowanie dokumentacji, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, przeznaczono 36 tygodni.

Pierwsze zadanie obejmuje dworzec Dąbrowa Górnicza. Obiekt znajduje się w międzytorzu, przy czynnych liniach 1 i 162. Zabytkowy obiekt, datowany na 1888 r., jest nieczynny i znajduje się w złym stanie technicznym. Na parterze w części centralnej przewidziano poczekalnię, pomieszczenie na kasę, toalety oraz lokal komercyjny. Samorząd złożył deklarację długoterminowego najmu części powierzchni na cele biurowe. Przy dworcu przewidziano min. 30 stojaków rowerowych, wiatę rowerową, 20 miejsc postojowych, min. jedno miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych. Projekt przygotuje Pracownia Architektoniczna GPVT, z którą PKP SA podpisały umowę 18 kwietnia. Jej wartość to 290 tys. zł netto (356,7 tys. zł brutto).

Kolejna część dotyczy dworca Włoszczowa. Obiekt, leżący przy linii 61, datowany jest na 1910 r. W centralnej części holu przewidziano poczekalnię z kasą oraz toaletami i lokalem komercyjnym. Samorząd deklaruje zajęcie części pomieszczeń. W otoczeniu dworca przewidziano m.in. 10 zadaszonych miejsc rowerowych, miejsce do ładowania samochodu elektrycznego oraz miejsca postojowe wedle potrzeb. 18 kwietnia PKP SA podpisały umowę z Pracownią Architektoniczną GPVT za 230 tys. zł netto (282,9 tys. zł brutto).

Trzecie zadanie dotyczy dworca Czechowice-Dziedzice. Obiekt zlokalizowany jest przy liniach 93 i 139. Obiekt, datowany na 1888 r., jest objęty ochroną konserwatorską. Budynek jest czynny, znajdują się w nim też lokale mieszkalne. W części centralnej przewidziano poczekalnię z kasami i toaletami oraz lokalem komercyjnym. W części wschodniej przewidziano pomieszczenia przychodni, a w części zachodniej – pomieszczenia Straży Ochrony Kolei. W części centralnej miałyby być ulokowane pomieszczenia do wynajęcia przez samorząd na cele muzealne. Ponadto założono wyłączenie z użytkowania części istniejących pięter, głownie w środkowej części budynku. W otoczeniu dworca założono rozbiórkę budynku Posterunku Rewidentu Zakładu Nieruchomości, a także odtworzenie zabytkowej wiaty dworcowej. Zaplanowano ok. 5-10 stojaków rowerowych oraz co najmniej jedno stanowisko do ładowania pojazdów elektrycznych. Miejsca parkingowe według potrzeb. Dokumentację również przygotuje Pracownia Architektoniczna GPVT. Wartość umowy z 18 kwietnia to 480 tys. zł netto (590,4 tys. zł brutto).

Czwarte zadanie obejmuje dworzec Racibórz. Dworzec, wybudowany w 1979 r., leży przy liniach 151 i 177. Obecnie, jak informuje PKP SA, większość pomieszczeń w budynku dworca oraz w przybudówkach to pustostany. „Pomimo dobrego stanu technicznego, budynek potrzebuje gruntownej przebudowy, aby był w pełni funkcjonalny i estetyczny” – przekonuje zamawiający. Obiekt ma zostać częściowo wyburzony i przebudowany do formy parterowego innowacyjnego dworca systemowego. Przewidziano poczekalnię z kasami, toaletami i pomieszczeniami komercyjnymi. W budynku znajdą się też pomieszczenia techniczne Kolei Śląskich, Polregio i PKP SA. W otoczeniu dworca założono ok. 30 stojaków dla rowerów, min. 40 miejsc parkingowych, min. jedno miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych. Dokumentację również przygotuje Pracownia Architektoniczna GPVT. Wartość umowy z 18 kwietnia to 285,5 tys zł netto (350.550 zł brutto).

Przedmiotem piątej części jest dworzec Szczecin Dąbie. Dworzec leży przy liniach 351, 401, 417 i 428 i został wybudowany w 1948 r. Obiekt ma zostać poddany kompleksowej przebudowie. Funkcja dworcowa w centralnej części zostanie zachowana. Oprócz poczekalni przewidziano toalety, kasy, pomieszczenia komercyjne oraz do wykorzystania przez samorząd. Przewidziano min. 10 stojaków rowerowych, jedno miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych oraz miejsca parkingowe według potrzeb. Zamówienie trafiło 24 marca do Przedsiębiorstwa Projektowo-Doradczego Wrotech. Wartość umowy to 370 tys. zł netto (467,4 tys. zł brutto).

Szósta część dotyczy dworca Suwałki. Obiekt leży przy liniach 39, 40 i 51. Zabytkowy budynek datowany jest na 1870 r. Budynek ma zostać poddany kompleksowej przebudowie. W centralnej części w holu utrzymana zostanie część dworcowa, z toaletami, kasami i pomieszczeniami komercyjnymi. We wschodniej części znajdować się mają pomieszczenia SOK-u. Przewidziano ok. 5-10 stojaków rowerowych, miejsce do ładowania pojazdu elektrycznego oraz miejsca parkingowe według potrzeb. PKP SA podpisały umowę z Pracownią Architektoniczną GPVT 18 kwietnia. Jej wartość to 270 tys. zł netto (332,1 tys. zł brutto).

Ostatnie zadanie obejmuje dworzec Bydgoszcz Zachód. Obiekt znajduje się przy linii 18 i został wybudowany w 1954 r. Budynek ma być przebudowany, z przekształceniem jego części w poczekalnię zewnętrzną, w której zlokalizowane będą też stojaki rowerowe. Podróżni będą mogli korzystać z toalet i ocieplanej poczekalni w pozostałej części budynku. Założono rozbiórkę istniejącego budynku sąsiadującego z dworcem, znajdującego się po wschodniej stronie działki. W pobliżu budynku zostanie ulokowane miejsce do ładowania pojazdów elektrycznych. Zamówienie trafiło do WK Architekci. Wartość umowy z 27 marca to 121 tys. zł netto (148.830 zł brutto).

Aktualizacja, godz. 12:39. Uzupełnienie kwot brutto i korekta kwoty w Raciborzu

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Przebudowa dworca w Prabutach nabiera rozpędu

Przestrzeń

Przebudowa dworca w Prabutach nabiera rozpędu

Redakcja 24 kwietnia 2020

W Juracie powstanie nowy dworzec. Rusza przetarg

Przestrzeń

W Juracie powstanie nowy dworzec. Rusza przetarg

Witold Urbanowicz 22 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5