Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA z umową na projekty przebudowy 7 dworców. M.in. Nałęczów, Pilawa i Brwinów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-31 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP SA z umową na projekty przebudowy 7 dworców. M.in. Nałęczów, Pilawa i Brwinów
fot. Henryk Bielamowicz, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
W marcu PKP SA zawarły umowy projektowe na przebudowę siedmiu dworców. Lista obejmuje Brwinów, Jaktorów, Swarzewo, Mrzezino, Szymankowo, Nałęczów, Milanówek.

Jedna z nich, zawarta 4 marca, dotyczy przebudowy dworca Brwinów. Prace projektowe wykona FBT, a ich wartość to 149,8 tys. zł. Dworzec, znajdujący się przy linii 447, jest częścią charakterystycznej skrzydlatej wiaty, ustawionej na peronie i datowanej wg PKP SA na 1935-1937 r. Obiekt zostanie poddany gruntownej modernizacji z wprowadzeniem toalet i przystosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Kolejna umowa z 4 marca dotyczy Jaktorowa. Zamówienie o wartości 154,3 tys. zł trafiło do firmy FBT. Obiekt, znajdujący się przy linii 1, został oddany do użytkowania w 1954 r. i jest tylko częściowo użytkowany. Zaplanowano przebudowę budynku. Bryła pozostaje bez zmian. Pomieszczenie kasy, toalet oraz pomieszczenie techniczne będą miały dostęp z poczekalni/holu dworcowego. Przewidziano również jeden lokal komercyjny z dostępem z zewnątrz.

Również 4 marca PKP SA zawarły umowę z pracowną An Archi Group na dworzec Szymankowo. Jej wartość to 306 tys. zł. Dworzec znajduje się przy linii nr 9. Budynek powstał w 1901 r. i jest objęty ochroną konserwatorską. Obiekt częściowo jest częściowo zamieszkały, pomieszczenia wynajmuje też TK Telekom. Nie służy natomiast obsłudze podróżnych. Przewidziano przywrócenie funkcji dworcowych – z poczekalnią, kasą i toaletą oraz lokalem komercyjnym.

Następna umowa, zawarta 4 marca z firmą AMT, dotyczy dworca Milanówek. Jej wartość to 209,2 tys. zł. Dworzec stanowi integralną część wejścia do przejścia podziemnego i datowany jest na 1937 r. „Stary dworzec” został natomiast wynajęty przez samorząd. Preferowany przez PKP SA wariant zakłada wyburzenie istniejącego obiektu przy tunelu od strony miasta i postawienie nowoczesnego budynku przy tunelu pod torami. Konieczne jest oczywiście uzyskanie zgody od konserwatora zabytków. Planuje się wykonanie budynku dworca w „podziale” na dwie bryły połączone kładką nad schodami. {lanowane są kasy biletowe, poczekalnia zamknięta oraz otwarta (nieogrzewana), pomieszczenia sanitarne, a także lokal komercyjny. Przewidziano ustawienie 10-50 stojaków rowerowych.

Z kolei 10 marca zawarto umowę z pracownią Kosikowski Architektura na dworzec Nałęczów. Jej wartość to 144,5 tys. zł. Dworzec, leżący przy linii 7, powstał w 1925 r. i znajduje się w ewidencji zabytków. W 2009 r. dokonano modernizacji budynku, w którym oprócz części dworcowej znajdują się lokale komercyjne, apteka, przychodnia zdrowia i część mieszkalna. Obiekt z otoczeniem, w ramach prac, ma zostać przede wszystkim dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych zgodnie z wytycznymi TSI-PRM.

Natomiast 19 marca PKP SA podpisały z firmą Buden umowę na projekt przebudowy dworca Swarzewo. Jej wartość to 170,5 tys. zł. Obiekt znajduje się przy linii 213. Obiekt powstał w 1903 r. i jest objęty ochroną konserwatorską. Budynek jest częściowo użytkowany, znajduje się w nim jeden lokal mieszkalny. Zakłada się przebudowę dworca wraz z przywróceniem funkcji dworcowych na parterze (hol/poczekalnia, toaleta). Planowane jest przekształcenie obecnie zamieszkiwanego poddasza w przestrzeń techniczną, wyłączoną z użytkowania. Założono również rozbiórkę budynku gospodarczego i przebudowę budynku szaletów na wiatę rowerową. Przewidziano 10-20 stojaków rowerowych oraz kilkanaście miejsc parkingowych.

Kolejna umowa zawarta 19 marca z firmą Buden dotyczy dworca Mrzezino. Jej wartość to 131,5 tys. zł. Obiekt znajduje się przy linii 213. Został oddany do użytku w 1915 r. i nie jest objęty ochroną konserwatorską. Budynek, wg informacji PKP SA, nie jest dostępny dla pasażerów – pomieszczenia częściowo wykorzystują PKP PLK i Polregio. W części niezajmowanej przez PLK planowana jest część związana z obsługą pasażerów. Przywrócona ma zostać historyczna bryła. Założono rozbiórkę dobudówek i wiaty technicznej oraz budowę wiaty przylegającej do budynku dworca, która służyć ma jako zadaszenie na rowery oraz poczekalnia zewnętrzna. Przewidziano 10-20 stojaków rowerowych oraz kilka miejsc parkingowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP SA z umową na projekt przebudowy dworca w Kołobrzegu

Przestrzeń

PKP SA z umową na projekt przebudowy dworca w Kołobrzegu

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2020

Jest umowa na przebudowę dworca w Bolesławcu

Przestrzeń

Jest umowa na przebudowę dworca w Bolesławcu

Witold Urbanowicz 01 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5