Zdewastowany dworzec w Dąbrowie Górniczej odzyska swój dawny blask i ponownie będzie służyć podróżnym. PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę zabytkowego budynku. O zamówienie ubiega się siedem firm. Prace potrwają ponad rok.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nieczynnego i opuszczonego dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza, który wybudowano w połowie XIX w. Obiekt, ujęty w ewidencji zabytków, zostanie przywrócony do stanu pierwotnego – z zachowaniem wymiarów i materiału elewacji.
Wejście do budynku znajdzie się od strony południowej, zaplanowano tutaj schody. Na parterze przewidziano poczekalnię, kasę, toalety i dwa lokale komercyjne. Część zachodnią przeznaczono na przestrzeń biurową dla Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza.
Zagospodarowanie zostanie otoczenie. Powstanie wiata peronowa, pełniąca funkcję otwartej poczekalni z wiatą rowerową. Wybudowany zostanie parking (niezależnie od tego trwa przebudowa układu torowego i miasto realizuje projekt węzła przesiadkowego z oddzielnymi parkingami). Wizualizacje
tutaj.
W poniedziałek (13 września) minął termin składania ofert. Wystartowało siedem podmiotów, z czego dwa zmieściły się w budżecie określonym na 16,388 mln zł brutto. Berger Bau Polska proponuje 14,975 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych i Transportowych Cechini z Krynicy-Zdroju – 16,350 mln zł, komsorcjum firm Murkrak z miejscowości Węgrzce, Zakład Remontowo-Budowlany Murdza z Miechowa i Dynamik z Krakowa – 16,728 mln zł, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Budecon z Sosnowca – 16,997 mln zł, konsorcjum firm Wodpol z Żywca i PBO Śląsk z Sosnowca – 19,320 mln zł, Przedsiębiorstwo Budowlane Dombud z Katowic – 22,143 mln zł, konsorcjum firm Nowa – Mosty z Dąbrowy Górniczej i Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur z Jankowic – 23,309 mln zł.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację robót przeznaczono 455 dni (ponad 15 miesięcy). Wartość prac oszacowano na blisko 16 mln zł.