Przed połową sierpnia PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworców w Smolcu i Kątach Wrocławskich, leżących przy linii 274 w województwie dolnośląskim. Zaproponowane ceny znacząco nie odbiegają od budżetu zamawiającego, co daje szanse na rozstrzygnięcie przetargu.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworców kolejowych Smolec i Kąty Wrocławskie leżących przy linii Linia 274 relacji Wrocław Świebodzki – Gorlitz. Postępowanie było podzielone na dwie części – oferty mogły być przygotowane oddzielnie dla każdego z obiektów. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął 12 sierpnia. O zlecenie na przebudowę dworca Kąty Wrocławskie ubiegały się cztery podmioty. Najtańszą propozycję złożyła firma Berger Bau Polska, która jest w stanie zrealizować prace za 16,9 mln zł brutto. Zakład Techninczo-Budowlany Polbau wycenił roboty na 18,7 mln zł brutto, Przedsiębiorstwo Budowlane Sawrem na 19,3 mln zł brutto, natomiast SKB na 22,7 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwały PKP SA, które wyceniły prace na 14,2 mln zł brutto.
W przypadku dworca w Smolcu wpłynęły trzy oferty. AKBiK z Wrocławia zaproponowało 10,7 mln zł brutto, Berger Bau na 10,9 mln zł brutto, a Przesiębiorstwo Budowlane Sawrem na 12,5 mln zł brutto. Budżet PKP SA na to zadanie wynosił 10,4 mln zł brutto.
Jeśli PKP SA zwiększą środki, to o wyborze zdecyduje cena, która stanowi jedyne kryterium. Termin realizacji dla każdego z obiektów określono na 65 tygodni.