Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA z ofertami na przebudowę dworców Pionki Zachodnie i Żytkowice

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-15 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP SA z ofertami na przebudowę dworców Pionki Zachodnie i Żytkowice
mat. PKP SA
PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przebudowę dworców Pionki Zachodnie i Żytkowice, leżących przy linii kolejowej nr 26 Łuków – Radom. O zamówienie ubiega się siedem firm.

W przypadku dworca Pionki Zachodnie zakres prac przewiduje zmianę układu funkcjonalnego, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, ocieplenie obiektu, wyburzenie najwyższej kondygnacji – w poziomie torów. Dzięki temu, jak informuje projektant, uzyskano wyższą wysokość kondygnacji (4 m w poczekalni) oraz większą powierzchnię użytkową. Na parterze zaplanowano lokal komercyjny oraz dojście do windy w podcieniu. Na piętrze zaprojektowano poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą – otwartą od strony torów). Na piętrze zaprojektowano natomiast poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą), ogólnodostępne toalety oraz kasy. Charakterystycznym elementem budynku będą żaluzje fasadowe po obwodzie budynku. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. Wizualizacje tutaj.

Jeżeli chodzi o dworzec Żytkowice, zakres prac przewiduje zmianę układu części pomieszczeń. Podróżni będą mieli do dyspozycji poczekalnię oraz toalety. Budynek zostanie ocieplony i otrzyma charakterystyczną elewację z żaluzji fasadowych po jego obwodzie. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. Wizualizacje tutaj.

Dzisiaj (15 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowało siedem podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła firma Wimaks z Warszawy, która proponuje wykonanie prac za 4,517 mln zł brutto. Arbud z Radomia złożył ofertę na 5,407 mln zł, Korporacja Budowlana Darco z Radomia – 5,946 mln zł, Krobel ze Starachowic – 6,820 mln zł, Wojtpol ze Starachowic – 6,980 mln zł, Ostoja Construction z miejscowości Macierzysz – 7,139 mln zł, Texom z Krakowa – 8,219 mln zł.

Wszystkie propozycje przewyższają budżet określony na kwotę 3,006 mln zł brutto. Jeśli PKP SA zdecydują się na rozstrzygnięcie postępowania, to o wyborze zdecyduje cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 43 tygodnie (ok. 10 miesięcy). W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Świebodzin: Sporo ofert na przebudowę dworca

Przestrzeń

Świebodzin: Sporo ofert na przebudowę dworca

Witold Urbanowicz 11 lutego 2021

Duże zainteresowanie przebudową dworca Olesno Śląskie

Przestrzeń

Duże zainteresowanie przebudową dworca Olesno Śląskie

Witold Urbanowicz 04 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5