Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA z ofertami na przebudowę dworców Pionki i Ruda Wielka

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-19 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP SA z ofertami na przebudowę dworców Pionki i Ruda Wielka
mat. PKP SA
Przedmiotem toczącego się przetargu jest przebudowa zabytkowego dworca Pionki, leżącego przy linii 26 Łuków – Radom oraz niewielkiego budynku dworcowego Ruda Wielka przy linii 8 pod Radomiem. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty.

Dworzec Pionki został wybudowany w 1925 r. w tzw. stylu dworkowym. Obiekt zostanie poddany kompleksowej modernizacji. Wyremontowana i odtworzona zostanie historyczna stolarka okienna i drzwiowa, odbudowana zostanie attyka dachowa. Zmieni się zagospodarowanie wnętrza. Na parterze przewidziano hol z ogólnodostępnymi toaletami i kasą. Na piętrze założono wydzielenie Sali ślubów, a na poddaszu – pomieszczenia archiwum. Piece kaflowe zostaną poddane renowacji. Wybudowana zostanie winda, a dworzec – znajdujący się na wyniesieniu – zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zagospodarowane zostanie bezpośrednie otoczenie. Wymieniona zostanie nawierzchnia wraz z podbudową. Położona zostanie kostka brukowa granitowa. Wybudowany zostanie podnośnik dla osób niepełnosprawnych.

Ruda Wielka leży powiecie radomskim, przy linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny. Z przystanku przy normalnym ruchu, wg danych UTK, korzysta do 100 pasażerów dziennie. Dworzec, wg danych PKP SA, został wybudowany w 1945 r. W części budynku znajdują się pomieszczenia dyżurnego ruchu. W znaczącej części jest jednak nieużytkowany. Zdecydowano się na rozbiórkę części budynku, w której znajduje się poczekalnia i dostawienie nowej bryły, gdzie zlokalizowano toaletę. Dostawiona zostanie też wiata, spełniająca funkcję poczekalni. Obiekt wyróżniać będą żaluzje fasadowe po obwodzie budynku. Wybudowany zostanie podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz wiata dla 20 rowerów.

W piątek 19 lutego mija termin składania ofert. Wpłynęły trzy oferty. Korporacja Budowlana Darco wyceniła prace na 9,684 mln zł brutto, Krobel ze Starachowic – 10,362 mln zł brutto, a Wimaks z Warszawy – 12,460 mln zł brutto. To więcej niż zakładał budżet, określony na kwotę 7,788 mln zł brutto.

Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac w przypadku dworca Pionki przeznaczono 350 dni, czyli niemal rok, a dworca Ruda Wielka – 300 dni, czyli ok. 10 miesięcy. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworców tymczasowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5