PKP SA otworzyły oferty w przetargu na wyczekiwaną przebudowę dworca Łódź Kaliska wraz z zagospodarowaniem otoczenia. O zamówienie ubiega się siedem podmiotów. Dworzec zmieni swoją formę architektoniczną i straci postmodernistyczny kostium. Miejsce patio z lokalami handlowymi za budynkiem zajmie parking.
W ramach kompleksowej przebudowy postmodernistycznego gmachu przewidziano reorganizację układu funkcjonalnego. Zadaszenie wejścia głównego w postaci konstrukcji stalowej zostanie rozebrane. Na zewnątrz budynek zostanie obłożony blachą elewacyjną z miedzi oksydowanej na rąbek stojący oraz – po bokach – także panelami z blachy perforowanej miedzianej oksydowanej. Zagospodarowane zostanie otoczenie. Obiekty handlowo-usługowe (patio z dwoma rzędami lokali) po północnej stornie dworca zostaną rozebrane. W ich miejscu powstanie parking. Założono przebudowę placu dworcowego. Przewidziano budowę prostej wieży zegarowej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (10 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało siedem podmiotów. SKB LDR proponuje 56,554 mln zł, konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania – 59,909 mln zł, Mosty Łódź – 60,874 mln zł, Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel – 62,386 ml zł, Zab-Bud – 62,972 mln zł, MGBuilding Group – 63,657 mln zł, konsorcjum firm Anna-Bud i ARP Budownictwo – 69,461 mln zł.
Budżet na inwestycję wynosi 55,270 mlb zł brutto. O wyborze zdecyduje cena. Na realizację prac przeznaczono ok. dwa lata (104 tygodnie). W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Projekt przygotowała pracownia An Archi Group.