PKP SA otworzyło oferty w przetargu na przebudowę dworca w Skierniewicach. O zamówienie ubiega się sześć firm. W wyniku inwestycji pasażerowie będą mogli korzystać z dodatkowej przestrzeni i nowego wejścia do budynku – we wschodnim skrzydle, od strony wiaduktu. Na piętrze pojawi się zaś Kolejowa Medycyna Pracy.
Zakres prac obejmuje zmianę układu pomieszczeń, wymianę instalacji, naprawy dachu i elewacji. Przyziemie dworca zostanie otwarte dla podróżnych od strony wschodniej, z której znajduje się kładka piesza – główny ciąg komunikacji pieszej w okolicy, łączący budynek dworca z osiedlem Widok. W tej części pojawią się dodatkowe poczekalnie i ogólnodostępny korytarz, prowadzący do holu kasowego. Straż Ochrony Kolei zostanie przeniesiona do skrzydła zachodniego. Na piętrze znajdą się natomiast pomieszczenia przychodni Kolejowej Medycyny Pracy. Zmieni się też wystrój, ale zabytkowe socrealistyczne sgraffito zostanie zachowane. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (21 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm. Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel proponuje 40,374 mln zł brutto, Renewal Art – 41,062 mln zł, Merx – 43,050 mln zł, Linder Polska – 46,609 mln zł, SKB LDR – 48,618 mln zł, Budimex – 49,805 mln zł. To więcej niż zakładał budżet, określony na kwotę 31,860 mln zł brutto.
Teraz PKP SA muszą podjąć decyzję, czy zwiększyć budżet, by rozstrzygnąć przetarg. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację robót przeznaczono 20 miesięcy. W trakcie prac funkcjonować będą tymczasowy dworzec (po wschodniej stronie budynku, przy schodach na wiadukt) oraz posterunek SOK (po zachodniej stronie).
Poprzednia przebudowa dworca zakończyła się w 2003 r. Był to jeden z dłużej remontowanych i przebudowywanych obiektów kolejowych w Polsce – roboty, w związku z trudami transformacji i niedoinwestowaniem kolei, trwały ponad dekadę, a ich jakość miejscami pozostawia wiele do życzenia.