PKP SA otworzyły oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowych dla 15 dworców, w tym dla budowy nowych dworców systemowych w Koluszkach i Tłuszczu. W większości przypadków, gdzie przewidziano niewielki zakres prac, propozycje znacząco przekraczają budżety zamawiającego.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji przedprojektowej, okołoprojektowej oraz projektów budowlanych i wykonawczych wraz z kosztorysami dla 15 zadań inwestycyjnych. Lista obejmuje dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych dworców Sulechów, Pierzyska, Nowiny Wielkie, Jasień Brzeski, Gałkówek, Dęblin, Czyżew, Babimost, przebudowę dworców Płyćwia, Ożarów Mazowiecki, Michalin, Józefów, Olesno Śląskie, a także budowę dworców Tłuszcz i Koluszki. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
W zadaniu związanym z projektem dla przebudowy dworca
Ożarów Mazowiecki wpłynęło siedem ofert. Najtańszą złożyła spółka FBT z Warszawy, która wyceniła prace na blisko 86 tys. zł. Firma ta w sowim portfolio chwali się m.in. dworcem Łódź Fabryczna i ostatnią estetyzacją Warszawy Centralnej. Pozostałe oferty mieszczą się w przedziale od 220,2 tys. zł do 553,5 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 338,4 tys. zł brutto.
Projekty dla przebudowy dworca w
Michalinie są gotowe wykonać trzy firmy. FBT z Warszawy zaproponowało 31,3 tys. zł, a pozostałe oferty opiewają na 181,1 tys. zł i 324,7 tys. zł przy budżecie określonym na kwotę 123,1 tys. zł.
O zlecenie na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca Olesno Śląskie ubiega się dziewięć firm. Najtańszą znów złożyła firma FBT, która wyceniła prace na 200,1 tys. zł. Pozostałe oferty mieszczą się w przedziale od 350 tys. zł do 982,4 tys. zł brutto przy budżecie 988,4 tys. zł.
W części dotyczącej dokumentacji dla przebudowy bądź budowy dworca
Józefów ubiegają się trzy firmy. Najtańszą ofertę złożyła firma TBF (31 tys. zł), a pozostałe dwie oferty opiewają na 181,2 tys. zł i 314,9 tys. zł. Budżet na ten cel był określony na 123,1 tys. zł.
O wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy nowego dworca w
Tłuszczu ubiega się siedem firm. Najtaniej zlecenie jest w stanie wykonać firma FBT (85 tys. zł), a pozostałe oferty mieszczą się w przedziale od 230 tys. zł do 590,4 tys. zł Budżet wynosił 336,2 tys. zł.
W zadaniu dotyczącym projektu dla budowy dworca w
Koluszkach wpłynęło siedem ofert,. Najtaniej znów zlecenie jest w stanie wykonać firma FBT (blisko 76 tys. zł), a pozostałe oferty mieszczą się w przedziel od 227,6 tys. zł do 590,4 tys. zł brutto. Budżet na ten cel określony był na kwotę 297,8 tys. zł brutto.
Najliczniejszą grupę stanowią jednak obiekty, w których prace ograniczą się do przystosowania budynków i ich otoczenia do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach TSI-PRM. Tu jednak oferty okazują się zaskakująco drogie.
W przypadku dworca
Sulechów wpłynęły cztery oferty na wartość od 335,8 tys. zł do 482,2 tys. zł brutto. PKP SA planowały przeznaczyć na ten cel 52,4 tys. zł brutto. Dla dworca
Płyćwia wpłynęło pięć ofert, z czego najtańsza – złożona przez firmę FBT z Warszawy, opiewa na 19 tys. zł, a pozostałe mieszczą się w przedziale od 247,2 tys. zł do 442,8 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 70,9 tys. zł brutto. Dla dworca
Pierzyska wpłynęły cztery oferty od 213,3 tys. zł do 393,6 tys. zł brutto przy budżecie wynoszącym 52,4 tys. zł brutto. Dla dworca
Nowiny Wielkie wpłynęły trzy oferty od 369 tys. zł do 482,2 tys. zł brutto przy budżecie 52,4 tys. zł brutto. Również dla dworca
Jasień Brzeski wpłynęły trzy oferty od 302,3 tys. zł do 369 tys. zł brutto przy budżecie 52,4 tys. zł. Dla dworca
Gałkówek wpłynęło pięć ofert, z czego najtańsza – złożona przez firmę FBT z Warszawy, opiewa na 19 tys. zł, a pozostałe mieszczą się w przedziale od 208,9 tys. zł do 383,8 tys. zł brutto. Budżet w tym przypadku wynosił 70,9 tys. zł. Dla dworca
Dęblin wpłynęły cztery oferty, z czego najtańsza – złożona przez firmę FBT z Warszawy, opiewa na 14 tys. zł, a pozostałe mieszczą się w przedziale od 307,5 tys. zł do 521,5 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 52,4 tys. zł brutto. Dla dworca
Czyżew wpłynęły cztery oferty, z czego najtańsza – złożona przez firmę FBT z Warszawy, opiewa na 14 tys. zł, a pozostałe mieszczą się w przedziale od 393,6 tys. zł do 394,7 tys. zł brutto przy budżecie 52,4 tys. zł brutto. Dla dworca
Babimost wpłynęły cztery oferty od 335,8 tys. zł brutto do 537,7 tys. zł brutto przy budżecie wynoszącym 52,4 tys. zł.