PKP SA otworzyły oferty w ponowionym przetargu na przebudowę dworca Jasień Brzeski pod Brzeskiem w woj. małopolskim. O zlecenie ubiegają się trzy podmioty.
Obiekt znajduje się przy czynnej linii kolejowej nr 91 relacji Kraków – Medyka. Perony zostały już zmodernizowane, teraz pora na dworzec. Budynek powstał w 1961 r. – składa się jednokondygnacyjnej bryły, do której przylega dwupiętrowy budynek z lokalem mieszkalnym. W 2015 r. budynek przeszedł remont, który objął dach i elewacje. Celem planowanej teraz inwestycji jest poprawa stanu technicznego i estetycznego dworca, zwiększenie jego funkcjonalności oraz dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W ramach prac przewidziano wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie ściany aluminiowo-szklanej, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych ścian fundamentowych, ocieplenie budynku i ścian fundamentowych. Bryła zostanie wykończona tynkiem w kolorze jasnym szarym, z elementami grafitowymi. Przy wejściu głównym zaprojektowano okładziną drewnianą. Wewnątrz założono wymianę warstw wykończeniowych posadzki, wymianę instalacji wewnętrznych, przebudowa układu funkcjonalnego. Wewnątrz przewidziano hol pełniący funkcję poczekalni, z miejscem na biletomat, bankomat, będzie też toaleta. Nie przewidziano ingerencji w lokal mieszkalny. Zagospodarowane zostanie otoczenie dworca – wymieniona zostanie nawierzchnia chodnika. Wizualizacje
tutaj.
Termin składania ofert minął 29 września. Wystartowały trzy firmy. Murkrak zaproponował 3,014 mln zł, Samson – 4,428 mln zł, a Texom – 4,467 mln zł. Wszystkie oferty przewyższają budżet określony na 1,925 mln zł brutto.
Teraz PKP SA muszą podjąć decyzję, czy zwiększyć środki. Postępowanie prowadzone jest w oparciu o przepisy wewnętrzne PKP SA. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 32 tygodnie (ok. 7,5 miesiąca). To już drugi przetarg na to zadanie – poprzedni, z czerwca, nie przyniósł rozstrzygnięcia.