PKP SA rozstrzygnęły przetarg na wyczekiwaną przebudowę dworca Łódź Kaliska wraz z zagospodarowaniem otoczenia. Dworzec zmieni swoją formę architektoniczną i straci postmodernistyczny kostium. Miejsce patio z lokalami handlowymi za budynkiem zajmie parking.
W ramach kompleksowej przebudowy postmodernistycznego gmachu przewidziano reorganizację układu funkcjonalnego. Zadaszenie wejścia głównego w postaci konstrukcji stalowej zostanie rozebrane. Na zewnątrz budynek zostanie obłożony blachą elewacyjną z miedzi oksydowanej na rąbek stojący oraz – po bokach – także panelami z blachy perforowanej miedzianej oksydowanej. Zagospodarowane zostanie otoczenie. Obiekty handlowo-usługowe (patio z dwoma rzędami lokali) po północnej stornie dworca zostaną rozebrane. W ich miejscu powstanie parking. Założono przebudowę placu dworcowego. Przewidziano budowę prostej wieży zegarowej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy 10 marca. Wystartowało siedem podmiotów z cenami od 56,6 mln zł do 69,5 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 55,3 mln zł brutto. Po dwóch miesiącach – 10 maja – PKP SA rozstrzygnęły postępowanie. Wygrała firma SKB LDR z siedzibą w Warszawie, która złożyła najtańszą ofertę (cena była jedynym kryterium wyboru).
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono ok. dwa lata (104 tygodnie). W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Projekt przygotowała pracownia An Archi Group.