PKP SA otworzyły oferty w ponowionym przetargu na przebudowę dworca Jasień Brzeski pod Brzeskiem w woj. małopolskim. O zlecenie ubiegają się trzy podmioty.
Obiekt znajduje się przy czynnej linii kolejowej nr 91 relacji Kraków – Medyka. Perony zostały już zmodernizowane, teraz pora na dworzec. Budynek powstał w 1961 r. – składa się jednokondygnacyjnej bryły, do której przylega dwupiętrowy budynek z lokalem mieszkalnym. W 2015 r. budynek przeszedł remont, który objął dach i elewacje. Celem planowanej teraz inwestycji jest poprawa stanu technicznego i estetycznego dworca, zwiększenie jego funkcjonalności oraz dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W ramach prac przewidziano wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie ściany aluminiowo-szklanej, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych ścian fundamentowych, ocieplenie budynku i ścian fundamentowych. Bryła zostanie wykończona tynkiem w kolorze jasnym szarym, z elementami grafitowymi. Przy wejściu głównym zaprojektowano okładziną drewnianą. Wewnątrz założono wymianę warstw wykończeniowych posadzki, wymianę instalacji wewnętrznych, przebudowa układu funkcjonalnego. Wewnątrz przewidziano hol pełniący funkcję poczekalni, z miejscem na biletomat, bankomat, będzie też toaleta. Nie przewidziano ingerencji w lokal mieszkalny. Zagospodarowane zostanie otoczenie dworca – wymieniona zostanie nawierzchnia chodnika. Wizualizacje
tutaj.
Termin składania ofert minął pod koniec września. Wystartowały trzy firmy z ofertami na kwoty od 3,014 mln zł do 4,467 mln zł. To więcej niż zakładał budżet, określony na 1,925 mln zł brutto. Ostatecznie PKP SA postanowiły zwiększyć środki i 16 listopada rozstrzygnęły postępowanie. Wygrała firma Murkrak, która złożyła najtańszą propozycję.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono 32 tygodnie (ok. 7,5 miesiąca).