PKP SA po półtora miesiąca od otwarcia ofert rozstrzygnęły przetarg na projekt i budowę dziewięciu dworców systemowych w województwach mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim. Przewidziano dwa rodzaje obiektów – większy, z wydzieloną poczekalnią i kasą oraz mniejszy, bez części komercyjnej.
Prowadzony przez PKP SA przetarg obejmuje projekt i budowę dziewięciu dworców systemowych w dwóch wersjach. Typ A przewiduje wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B to większa wersja z zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz częścią komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasą z zapleczem sanitarnym.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
- Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki.
Termin składania ofert minął w połowie maja. Wpłynęły cztery oferty, z czego dwie mieściły się w budżecie zaplanowanym na 42,3 mln zł brutto. Ostatecznie 2 lipca zamawiający wybrał ofertę złożoną przez SKB z Warszawy, opiewającą na kwotę 39,6 mln zł brutto. Jedynym kryterium wyboru była cena.
Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 70 tygodni na zaprojektowanie i wybudowanie dworców.