PKP SA rozstrzygnęły przetarg na przebudowę dworca w Pucku. O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów. Prace potrwają ponad rok.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca w Pucku ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń. Obiekt, znajdujący się przy linii 213 Reda – Hel, jest objęty ochroną konserwatorską.
Wykonany zostanie nowy dach, przewidziano wykonanie bądź poszerzenie otworów okiennych i drzwiowych. Większa część ściany frontowej skrzydła spedycji zostanie rozebrana – w zamian zostanie wprowadzone przeszklenie. Zasypane zostaną piwnice. Budynek zostanie ocieplony – elewacja zostanie wykonana z płytek ceglanych, natomiast skrzydło spedycji zostanie otynkowane. Wykonana zostanie iluminacja.
Na parterze przewidziano hol pełniący funkcję poczekalni, poczekalnię sezonową przy północnej ścianie budynku, kasy, toalety, informację turystyczną oraz pomieszczenia nastawni PKP PLK. W skrzydle południowym oraz na piętrze zaprojektowano lokale komercyjne. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Przewidziano zagospodarowanie otoczenia z wyburzeniem budynków gospodarczych i ramp. Powstanie wiata śmietnikowo-rowerowa. Wizualizacje
tutaj.
Termin składania ofert minął pod koniec sierpnia. Wystartowało pięć podmiotów, a jedynym kryterium wyboru była cena. Ostatecznie w środę (20 października) PKP SA rozstrzygnęło postępowanie – wygrało konsorcjum firm PBE Elbud Gdańsk i Modanta (Zielonka), które złożyło najtańszą ofertę, na kwotę 10,812 mln zł.
Wybór musi jeszcze się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono 420 dni, czyli ok. 14 miesięcy. Projekt wykonała firma TBI Architekci.