PKP SA rozpisały przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej na remont i przebudowę pięciu dworców z ich dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych (TSI-PRM). Lista obejmuje Sulechów, Pierzyska, Nowiny Wielkie, Jasień Brzeski i Babimost. Dokumentacja ma być gotowa w ciągu niespełna roku.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej dla pięciu dworców w zakresie ich dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych i wymogów TSI-PRM. Chodzi o Sulechów, Pierzyska, Nowiny Wielkie, Jasień Brzeski i Babimost.
Dworzec w Babimoście, znajdujący się przy linii nr 358 w województwie lubuskim, został oddany do użytku w 1900 r. Obiekt jest objęty ochroną konserwatorską. Znajduje się w nim czynna poczekalnia oraz lokale mieszkalne. Kasy są zamknięte.
Jasień Brzeski leży przy linii 91 w województwie małopolskim. W obiekcie znajdują się kasa, poczekalnia oraz lokal mieszkalny. W 2015 r. budynek przeszedł remont, który objął dach i elewacje.
Dworzec Nowiny Wielkie leży przy linii 203 w województwie lubuskim. Budynek, który powstał w ok. 1900 r., jest objęty ochroną konserwatorską – wraz ze wszystkimi innymi budynkami stacyjnymi. Budynek jest częściowo zagospodarowany, w znaczącej części nieużytkowany. Znajdują się w nim poczekalnia, kasa jest nieczynna. Założono dostosowanie budynku do wymogów TSI PRM.
Dworzec w Pierzyskach znajduje się przy linii 353 w województwie wielkopolskim. Obiekt powstały w 1940 roku jest objęty ochroną konserwatorską. W budynku znajdują się poczekalnia, mieszkania oraz pomieszczenie dyżurnego ruchu.
Dworzec Sulechów znajduje się przy linii 358 i 379 w województwie lubuskim. Obiekt powstały w 1904 r. jest objęty ochroną konserwatorską. Dworzec przez większość czasu pozostaje zamknięty. W budynku znajdują się też lokale mieszkalne.
Zamówienie jest podzielone na części – oddzielnie dla każdego dworca. Termin składania ofert mija 20 stycznia 2020 r., a jednym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja ma powstać w ciągu 36 tygodni. Ponadto wykonawcy będą pełnić nadzór autorski nad realizacją prac. Te powinny potrwać 44 tygodnie od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych. PKP SA zakładają, że te zakończą się w ciągu ok. dwóch lat od zawarcia umowy z projektantem.
PKP SA już raz prowadziły przetarg na te dworce, ale oferty
znacząco przewyższały założony kosztorys.