Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA ogłosiły przetarg na dostosowanie pięciu dworców w trzech województwach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-12-17 13:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP SA ogłosiły przetarg na dostosowanie pięciu dworców w trzech województwach
fot. Rmisko, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsDworzec w Sulechowie
PKP SA rozpisały przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej na remont i przebudowę pięciu dworców z ich dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych (TSI-PRM). Lista obejmuje Sulechów, Pierzyska, Nowiny Wielkie, Jasień Brzeski i Babimost. Dokumentacja ma być gotowa w ciągu niespełna roku.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej dla pięciu dworców w zakresie ich dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych i wymogów TSI-PRM. Chodzi o Sulechów, Pierzyska, Nowiny Wielkie, Jasień Brzeski i Babimost.

Dworzec w Babimoście, znajdujący się przy linii nr 358 w województwie lubuskim, został oddany do użytku w 1900 r. Obiekt jest objęty ochroną konserwatorską. Znajduje się w nim czynna poczekalnia oraz lokale mieszkalne. Kasy są zamknięte.
  
Jasień Brzeski leży przy linii 91 w województwie małopolskim. W obiekcie znajdują się kasa, poczekalnia oraz lokal mieszkalny. W 2015 r. budynek przeszedł remont, który objął dach i elewacje.

Dworzec Nowiny Wielkie leży przy linii 203 w województwie lubuskim. Budynek, który powstał w ok. 1900 r., jest objęty ochroną konserwatorską – wraz ze wszystkimi innymi budynkami stacyjnymi. Budynek jest częściowo zagospodarowany, w znaczącej części nieużytkowany. Znajdują się w nim poczekalnia, kasa jest nieczynna. Założono dostosowanie budynku do wymogów TSI PRM.

Dworzec w Pierzyskach znajduje się przy linii 353 w województwie wielkopolskim. Obiekt powstały w 1940 roku jest objęty ochroną konserwatorską. W budynku znajdują się poczekalnia, mieszkania oraz pomieszczenie dyżurnego ruchu.

Dworzec Sulechów znajduje się przy linii 358 i 379 w województwie lubuskim. Obiekt powstały w 1904 r. jest objęty ochroną konserwatorską. Dworzec przez większość czasu pozostaje zamknięty. W budynku znajdują się też lokale mieszkalne.

Zamówienie jest podzielone na części – oddzielnie dla każdego dworca. Termin składania ofert mija 20 stycznia 2020 r., a jednym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja ma powstać w ciągu 36 tygodni. Ponadto wykonawcy będą pełnić nadzór autorski nad realizacją prac. Te powinny potrwać 44 tygodnie od zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych. PKP SA zakładają, że te zakończą się w ciągu ok. dwóch lat od zawarcia umowy z projektantem.

PKP SA już raz prowadziły przetarg na te dworce, ale oferty znacząco przewyższały założony kosztorys.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kto przebuduje dworzec Kraków Swoszowice?

Przestrzeń

Kto przebuduje dworzec Kraków Swoszowice?

Witold Urbanowicz 10 stycznia 2020

Bolesławiec: 10 chętnych na remont dworca. Znajdą się środki?

Przestrzeń

Bolesławiec: 10 chętnych na remont dworca. Znajdą się środki?

Witold Urbanowicz 09 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5