Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA dalej walczą z przeciekami na Dworcu Centralnym

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-18 13:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP SA dalej walczą z przeciekami na Dworcu Centralnym
fot. WU
Liczne remonty i estetyzacje Dworca Centralnego nie zmieniły jednego: dalej w wielu miejscach przecieka woda. PKP SA ogłosiły właśnie przetarg na uszczelnienie stropu i dylatacji w kilku lokalizacjach. Zabiegi te najprawdopodobniej jednak nie wyeliminują i tak zjawiska przecieków.

Zjawiska przecieków w obiektach podziemnych nie da się zlikwidować całkowicie – woda zawsze znajdzie ujście. Niemniej jednak wskazane są działania, które przyczyniają się do ograniczenia tego zjawiska.

PKP SA przy kolejnych modernizacjach Dworca Centralnego czyniły starania na rzecz uszczelnienia płyty dworca – ta wcześniej miejscami była dziurawa jak sito. Zdarzało się przy większych ulewach, że woda lała się ciurkiem na niższych kondygnacjach dworca. Podejmowane wysiłki okazywały się jednak tylko częściowo skuteczne i na peronach wciąż można spotkać kałuże.

Teraz PKP SA prowadzą kolejny przetarg na roboty budowlane polegające na uszczelnieniu stropów i dylatacji w pomieszczeniach znajdujących się na WKD oraz na Dworcu Centralnym. Chodzi przede wszystkim o uszczelnienie płyty stropowej wraz z dylatacjami nad pomieszczeniem technicznym (obszar WKD), jednym z lokali handlowych oraz pomieszczeniem dyżurnego ruchu (dworzec kolejowy Warszawa Centralna). Prace mają być wykonane w ciągu 60 dni od przekazania placu budowy, a jedyne kryterium wyboru oferty to cena.

Przedstawiciele PKP SA przed laty wyjaśniali, że uszczelnianie płyty to działania jedynie doraźne. – Uszczelnienie dylatacji nie wyeliminuje jednak całkowicie przeciekania wody. Wynika to z faktu, iż wiele do życzenia pozostawia stan płyty dworca, jest ona zerodowana i popękana. Tak naprawdę dopiero zburzenie starej płyty i wybudowanie nowej mogłoby całkowicie wyeliminować problem cieknącej wody – przekonywała sześć lat temu Paulina Jankowska, rzeczniczka PKP SA.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Velostrada obok mostu. Ciekawe warianty przebudowy linii średnicowej

Przestrzeń

Velostrada obok mostu. Ciekawe warianty przebudowy linii średnicowej

Witold Urbanowicz 21 listopada 2016

Warszawski tunel średnicowy czeka wielka przebudowa

Przestrzeń

Warszawski tunel średnicowy czeka wielka przebudowa

Jakub Dybalski 14 września 2016

Dworzec Centralny z własnym programem lojalnościowym?

Przestrzeń

Dworzec Centralny z własnym programem lojalnościowym?

Witold Urbanowicz 05 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5