Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK wybrały wykonawcę dla rozbudowy Warszawy Gdańskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-20 15:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP PLK wybrały wykonawcę dla rozbudowy Warszawy Gdańskiej
fot. WU
PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska w ramach przygotowań do zwiększonego ruchu na czas remontu linii średnicowych. Zakres prac przewiduje budowę dwóch nowych kładek oraz rozbudowę istniejącego tunelu pieszego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach dostosowania Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Po dwóch nieudanych postępowaniach PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac. Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. Teraz zarządca infrastruktury z tunelu zrezygnował.

Jedna z dalej planowanych kładek po powstać po zachodniej stronie stacji. Umożliwi ona dojście do ul. Kłopot. Druga kładka jest planowana po wschodniej stronie – służyć będzie jako łącznik między peronami a wiaduktem w ciągu Andersa i Mickiewicza. Ponadto istniejący tunel dla pieszych zostanie przebudowany – na każdy peron prowadzić będą dwa ciągi schodów ruchomych.

Termin składania ofert minął na początku lipca. Wystartowały trzy firmy z ofertami na kwoty od 77,54 mln zł brutto do 86,1 mln zł brutto. Kryteria wyboru to cena (80%) oraz termin realizacji (20%). Przewidziano również przeprowadzenie aukcjo elektroniczna, w wyniku której oferenci mogli zaoferować niższe ceny.

Ostatecznie postępowanie wygrała firma Sarinż (wcześniej Serso). Pierwotnie wykonawca zaproponował 78,96 mln zł, ale w wyniku aukcji zszedł z ceny do 77,25 mln zł brutto. To nadal drożej, niż konkurent – Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty – który w aukcji oferował 73,20 mln zł brutto. Zwycięzca zdobył przewagę w kryterium termin realizacji – proponował bowiem wykonanie prac w ciągu 12 miesięcy, podczas gdy jego tańszy konkurent zgłosił 13 miesięcy.

Umowa z wykonawcą ma być podpisana w tym roku, co umożliwi rozpoczęcie prac w I kwartale 2020 r. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych jest planowana od 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa Gdańska: Po rezygnacji z tunelu oferty nie takie drogie

Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Po rezygnacji z tunelu oferty nie takie drogie

Witold Urbanowicz 02 lipca 2019

Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres

Przestrzeń

Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres

Witold Urbanowicz 20 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5