PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska w ramach przygotowań do zwiększonego ruchu na czas remontu linii średnicowych. Zakres prac przewiduje budowę dwóch nowych kładek oraz rozbudowę istniejącego tunelu pieszego.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach dostosowania Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Po dwóch nieudanych postępowaniach PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac.
Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. Teraz zarządca infrastruktury z tunelu zrezygnował.
Jedna z dalej planowanych kładek po powstać po zachodniej stronie stacji. Umożliwi ona dojście do ul. Kłopot. Druga kładka jest planowana po wschodniej stronie – służyć będzie jako łącznik między peronami a wiaduktem w ciągu Andersa i Mickiewicza. Ponadto istniejący tunel dla pieszych zostanie przebudowany – na każdy peron prowadzić będą dwa ciągi schodów ruchomych.
Termin składania ofert minął na początku lipca. Wystartowały trzy firmy z ofertami na kwoty od 77,54 mln zł brutto do 86,1 mln zł brutto. Kryteria wyboru to cena (80%) oraz termin realizacji (20%). Przewidziano również przeprowadzenie aukcjo elektroniczna, w wyniku której oferenci mogli zaoferować niższe ceny.
Ostatecznie postępowanie wygrała firma Sarinż (wcześniej Serso). Pierwotnie wykonawca zaproponował 78,96 mln zł, ale w wyniku aukcji zszedł z ceny do 77,25 mln zł brutto. To nadal drożej, niż konkurent – Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty – który w aukcji oferował 73,20 mln zł brutto. Zwycięzca zdobył przewagę w kryterium termin realizacji – proponował bowiem wykonanie prac w ciągu 12 miesięcy, podczas gdy jego tańszy konkurent zgłosił 13 miesięcy.
Umowa z wykonawcą ma być podpisana w tym roku, co umożliwi rozpoczęcie prac w I kwartale 2020 r. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych jest
planowana od 2022 r.