Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK wybrały koncepcję Warszawy Gdańskiej. Jesienią wariant dla średnicy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-13 13:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP PLK wybrały koncepcję Warszawy Gdańskiej. Jesienią wariant dla średnicy
fot. PKP PLK
PKP PLK przygotowują się do wielkiej przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Wpierw jednak muszą przygotować i zakończyć szereg innych inwestycji, które pozwolą na sprawne obsłużenie przekierowanego ruchu. Kolejarze wybrali już wariant rozbudowy Warszawy Gdańskiej.

W 2020 r. PKP PLK planują rozpocząć remont linii średnicowej w Warszawie. Jeszcze nie wiadomo, czy w linia podmiejska i dalekobieżna będą remontowane naprzemiennie, czy też – jak ostatnio sugerowali przedstawiciele PKP PLK – w jednym czasie. – Wykonawca rozpoczął prace projektowe. W maju ma przedstawić kilka koncepcji modernizacyjnych i realizacyjnych, będziemy je rozpatrywać. W listopadzie wybierzemy 2-3 koncepcje i będziemy mogli powiedzieć jak będzie przebiegała modernizacja linii średnicowej – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Wówczas będzie też m.in. decyzja, czy zmienić układ peronów na stacji Warszawa Śródmieście oraz jak przebudować most średnicowy.

W czasie trwania prac ruch pociągów zostanie przekierowany na inne dworce. Dzisiaj (13 marca) PKP PLK podpisały umowę na projekt i odbudowę stacji Warszawa Główna, która ma być gotowa jesienią 2019 r. Ruch dalekobieżny przelotowy w większości przejmie Warszawa Gdańska, która w obecnym kształcie – z jednym tunelem na perony – nie będzie w stanie obsłużyć znacznie zwiększonych potoków podróżnych. Dlatego też konieczna jest rozbudowa infrastruktury pasażerskiej. Kolej długo zastanawiała się, jak poprawić Warszawę Gdańską. – Został wybrany wariant realizacyjny. Będą dwa przejścia podziemne. Nowe, ze schodami ruchomymi, będzie usytuowane po drugiej stronie peronów (od strony zachodniej). Potoki podróżnych rozłożą się na dwie strony – zapowiada Merchel.

Przed remontem średnicy PKP PLK chcą też rozbudować Warszawę Zachodnią. Powstaną tu nowy peron, efektowne zadaszenie, a istniejący tunel pieszy zostanie znacznie poszerzony, przyjmując rolę podziemnego dworca. – Trwają końcowe prace projektowe. W 2019 r. chcemy rozpocząć modernizację Warszaw Zachodniej, by wiosną 2020 r. mieć wykonany dworzec. Stacja nie będzie wyłączona z eksploatacji, choć będzie dostępny w ograniczonym zakresie – wyjaśnia prezes PKP PLK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5