Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK: Warszawa jest bierna ws. łącznika do metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP PLK: Warszawa jest bierna ws. łącznika do metra
fot. MJ
Piętrzą się chmury nad wygodnym przejściem między dworcem Warszawa Śródmieście a stacją Centrum na I linii metra. Miało powstać w ramach przebudowy linii średnicowej, ale jak dotąd strona miejska i kolejowa nie dogadały się ws. szczegółów. – Prawie dwa lata Polskie Linie Kolejowe oczekiwały od miasta decyzji wobec zaproponowanych rozwiązań. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy. Miasto nie jest aktywnie i nie angażuje się w działania korzystne dla mieszkańców – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Spółka będzie zatem realizować swoją koncepcję bez oglądania się na miasto.

Budowa wygodnego łącznika między Warszawą Śródmieście a stacją metra Centrum miała być elementem przebudowy linii średnicowej. Prace projektowe dla całej inwestycji trwają od 2018 r. Ta część inwestycji wymaga porozumienia między PKP PLK a miastem. Na razie jego brakuje.

Miasto ostatnio przekonywało, że nie otrzymało od PKP PLK projektów, które spełniałyby „wymagania prawa budowlanego, a także rozporządzenie, które określa zakres i formę projektu budowlanego”, a przedkładane koncepcje i rysunki „nie mogły stanowić podstawy do podejmowania decyzji, wiążących się z wydatkowaniem funduszy publicznych”. Dlatego też po niemal dwóch latach od rozpoczęcia rozmów Metro Warszawskie postanowiło ogłosić przetarg na własną koncepcję przejścia – z analizą także innych rozwiązań, niż przewidują kolejarze.

Do słów tych w przesłanym stanowisku postanowiły odnieść się PKP PLK. – Miasto nie jest aktywne i nie angażuje się w działania korzystne dla mieszkańców w zakresie poprawy komunikacji. Nie reaguje na składane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. propozycje i niejasno informuje o planach i zamierzeniach – podkreśla Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki. – PKP Polskie Linie Kolejowe wielokrotnie podkreślały, że są warunki do budowy pieszego połączenia kolej – metro w okolicach stacji Warszawa Śródmieście oraz, że spółce zależy na rozwiązaniu, które spełni oczekiwania pasażerów kolei oraz pasażerów metra. PLK w ramach współpracy przekazywały dokumenty i materiały, o które prosili miejscy urzędnicy – zapewnia Siemieniec.

Jak przypomina, już w marcu 2018 r. odbyło się pierwsze spotkanie ws. możliwości budowy łącznika z połączeniem z antresolą stacji metra Centrum, a w styczniu 2019 r. PKP PLK przedstawiły koncepcję łącznika pod układem torowym przystanku Warszawa Śródmieście w celu opracowania wspólnego rozwiązania, które spełni oczekiwania wszystkich stron.

– Prawie dwa lata Polskie Linie Kolejowe oczekiwały od miasta decyzji wobec zaproponowanych rozwiązań. Mimo przesłanych do Urzędu Miasta pism, PKP Polskie Linie Kolejowe nie otrzymały odpowiedzi o współuczestnictwie i współfinansowaniu zadania. Miasto nie przedstawiło także uwag do przekazanej przez PLK koncepcji – wskazuje Mirosław Siemieniec.

W tej sytuacji zarządca infrastruktury nie uzależnia już swoich planów od woli czy decyzji miasta. – Miasto zostało poinformowane o aktualności zaprezentowanej w styczniu 2019 r. koncepcji. Przyjęty w projekcie PLK wariant budowy łącznika kończy się przed „patelnią”, na działce należącej do PKP SA. Projekt zawiera możliwość kontynuacji budowy łącznika do antresoli stacji metra – mówi rzecznik. Co warto podkreślić – o ile miasto w ogóle zechce w przyszłości dowiązać się do inwestycji kolejowej. Jeden z analizowanych przez Metro wariantów ma zakładać budowę łącznika nie pod, a nad torami linii średnicowej – i to również z patelni, bez połączenia z antresolą stacji metra i bez odciążania obecnie przeciążonej południowej głowicy stacji metra.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Przestrzeń

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

PLK odsłoniły mural ku czci Dmowskiego w tunelu na Warszawie Wschodniej

Przestrzeń

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Przestrzeń

Parada zabytkowych i współczesnych tramwajów przejedzie przez Kraków

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

PLK odsłoniły mural ku czci Dmowskiego w tunelu na Warszawie Wschodniej

Przestrzeń

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5