Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK: Kolejny przetarg na węzły w Łódzkiem unieważniony

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2019-08-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP PLK: Kolejny przetarg na węzły w Łódzkiem unieważniony
Fot. Kasper Fiszer
Przetarg na przebudowę trzech stacji i budowę jednego przystanku w województwie łódzkim w trybie „projektuj i buduj” został unieważniony. Jak informuje zarządca infrastruktury, nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Wiosną bieżącego roku PKP PLK usiłowały wybrać wykonawcę tych samych inwestycji za dokładnie taką samą kwotę.

Zamówienie dotyczyło stacji Stryków i Głowno (linia 15), Zduńska Wola (linia 14) i budowy nowego przystanku pod roboczą nazwą Pabianice Północ (linia 14). Wszystkie obiekty miały stać się węzłami multimodalnymi, ułatwiającymi przesiadkę między pociągami a dowożącymi do nich autobusami oraz samochodami. Inwestycje będą toczyły się w trybie „projektuj i buduj”. W Pabianicach natomiast w rejonie przejazdu w ciągu ul. Lutomierskiej (DK71) PKP PLK chciały wybudować nowy przystanek pod roboczą nazwą Pabianice Północ z dwoma jednokrawędziowymi peronami o wysokości 76 cm nad główką szyny.

Cena, jaką zarządca infrastruktury zamierzał przeznaczyć na całe zadanie, była identyczna z tą przewidzianą w poprzednim przetargu. W myśl ówczesnych (także tożsamych z zastosowanymi w ostatnim przetargu) wytycznych za 19 928 110,56 zł netto (24 511 575,99 zł brutto) położony przy dworcu Plac Żelazny w Zduńskiej Woli miał zyskać m. in. nową pętlę autobusową i parking, a sam dworzec – zostać przebudowany (z przywróceniem historycznej bryły zewnętrznej zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków) i podłączony do miejskiej sieci cieplnej. W Strykowie i Głownie przewidziano kładki dla pieszych oraz nowe miejsca parkingowe i wiaty rowerowe. Otoczenie stacji miało też być dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych.

Niestety, jedyny oferent uczestniczący w poprzednim przetargu zażądał za swoje usługi aż 59.297.995,02 zł brutto. Oznaczało to prawie 2,5-krotne przekroczenie kosztorysu inwestorskiego. PKP PLK postanowiły nie rozstrzygać postępowania. Nowy przetarg ogłoszono 5 lipca. Niestety, również tym razem bez powodzenia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa. Postępy prac przy budowie węzłów przesiadkowych

Przestrzeń

Częstochowa. Postępy prac przy budowie węzłów przesiadkowych

Dominik Wójcik 05 sierpnia 2019

Metro: Jakie węzły przy Lazurowej i Karolinie? [pierwsze rysunki]

Przestrzeń

Metro: Jakie węzły przy Lazurowej i Karolinie? [pierwsze rysunki]

Witold Urbanowicz 03 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5