Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK: Kolejny przetarg na węzły w Łódzkiem unieważniony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP PLK: Kolejny przetarg na węzły w Łódzkiem unieważniony
Fot. Kasper Fiszer
Przetarg na przebudowę trzech stacji i budowę jednego przystanku w województwie łódzkim w trybie „projektuj i buduj” został unieważniony. Jak informuje zarządca infrastruktury, nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Wiosną bieżącego roku PKP PLK usiłowały wybrać wykonawcę tych samych inwestycji za dokładnie taką samą kwotę.

Zamówienie dotyczyło stacji Stryków i Głowno (linia 15), Zduńska Wola (linia 14) i budowy nowego przystanku pod roboczą nazwą Pabianice Północ (linia 14). Wszystkie obiekty miały stać się węzłami multimodalnymi, ułatwiającymi przesiadkę między pociągami a dowożącymi do nich autobusami oraz samochodami. Inwestycje będą toczyły się w trybie „projektuj i buduj”. W Pabianicach natomiast w rejonie przejazdu w ciągu ul. Lutomierskiej (DK71) PKP PLK chciały wybudować nowy przystanek pod roboczą nazwą Pabianice Północ z dwoma jednokrawędziowymi peronami o wysokości 76 cm nad główką szyny.

Cena, jaką zarządca infrastruktury zamierzał przeznaczyć na całe zadanie, była identyczna z tą przewidzianą w poprzednim przetargu. W myśl ówczesnych (także tożsamych z zastosowanymi w ostatnim przetargu) wytycznych za 19 928 110,56 zł netto (24 511 575,99 zł brutto) położony przy dworcu Plac Żelazny w Zduńskiej Woli miał zyskać m. in. nową pętlę autobusową i parking, a sam dworzec – zostać przebudowany (z przywróceniem historycznej bryły zewnętrznej zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków) i podłączony do miejskiej sieci cieplnej. W Strykowie i Głownie przewidziano kładki dla pieszych oraz nowe miejsca parkingowe i wiaty rowerowe. Otoczenie stacji miało też być dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych.

Niestety, jedyny oferent uczestniczący w poprzednim przetargu zażądał za swoje usługi aż 59.297.995,02 zł brutto. Oznaczało to prawie 2,5-krotne przekroczenie kosztorysu inwestorskiego. PKP PLK postanowiły nie rozstrzygać postępowania. Nowy przetarg ogłoszono 5 lipca. Niestety, również tym razem bez powodzenia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Częstochowa chce mieć nowe węzły przesiadkowe

Przestrzeń

Częstochowa chce mieć nowe węzły przesiadkowe

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Warszawa: Co dalej z węzłami i parkingami?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Częstochowa chce mieć nowe węzły przesiadkowe

Przestrzeń

Częstochowa chce mieć nowe węzły przesiadkowe

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Warszawa: Co dalej z węzłami i parkingami?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5