Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP PLK: Działania Gdyni ws. Węzła Karwiny opóźnią projekt rozbudowy linii 201

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
07-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP PLK: Działania Gdyni ws. Węzła Karwiny opóźnią projekt rozbudowy linii 201
mat. UM Gdynia
PKP Polskie Linie Kolejowe przesłały stanowisko w sprawie przebudowy Węzła Karwiny w Gdyni. Spółka podtrzymuje, że dla dalszego rozwoju transportu kolejowego niezbędne jest docelowe wybudowanie trzeciego toru na całym odcinku linii na zasadach ustalonych z miastem Gdynia w 2017 roku.

Niedawno Gdynia podpisała umowę na realizację węzła Karwiny. Do sprawy odniosły się PKP PLK, które planują rozbudowę linii kolejowej nr 201.

Jak przypomina zarządca infrastruktury kolejowej, PKP PLK i miasto Gdynia w 2017 roku ustaliły plan działań oraz podział zakresów i finansowania w ramach swoich projektów ważnych dla rozwoju komunikacji, szczególnie transportu kolejowego w Gdyni. – PKP Polskie Linie Kolejowe poważnie potraktowały ustalenia z miastem Gdynia, sprzyjające rozwojowi komunikacji oraz transportu kolejowego w Gdyni. Niestety ze strony władz miasta brak jest zrozumienia i respektowania ustaleń ważnych dla mieszkańców i rozwoju sprawnego i ekologicznego transportu kolejowego – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Miasto Gdynia zobowiązało się do przebudowania wiaduktu drogowego, a PLK do wybudowania muru oporowego wzdłuż ulicy Strzelców, pierwotnie wskazanego w warunkach technicznych PLK do wybudowania przez Miasto. PLK wywiązały się z zobowiązania i ujęły mur oporowy w swoim projekcie. Koszt budowa tego obiektu sięga kilkudziesięciu milionów złotych jest porównywalny z budową nowego wiaduktu drogowego.

Wycofanie się miasta Gdynia z przebudowy wiaduktów drogowych uniemożliwia budowę trzeciego toru na wysokości Gdynia Karwiny. Na odcinku pozostaną dwa tory co wpłynie negatywnie na przepustowość linii kolejowej nr 201, a w przypadku planowanego wzrostu przewozów towarowych ruch pasażerski będzie ograniczany. Nadrzędnym celem prowadzonego przez PLK projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” jest bowiem stworzenie sprawnej obsługi kolejowej do i z portów w Gdańsku i Gdyni. Ustalenia z 2017 r. zapewniały optymalny rozwój przewozów pasażerskich i towarowych.

Ponadto wycofanie się Miasta Gdynia z ustaleń w sprawie węzła Karwiny, istotnie wpływa na opóźnienie prac na projekcie PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka PLK nie może dokończyć projektów, a to oddala termin przetargu i realizację robót.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Komunikacja

Gdynia buduje węzeł Karwiny

Komunikacja

Gdynia buduje węzeł Karwiny

Redakcja/inf. pras 01 czerwca 2023

Gdynia. Na budowie węzła Karwiny powstaje buspas

Komunikacja

Gdynia. Na budowie węzła Karwiny powstaje buspas

Redakcja/inf. pras. 16 sierpnia 2022

Gdynia: Jest umowa na węzeł Karwiny. Finisz w 2023 r.

Komunikacja

Zobacz również:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Horyzontalny Rozkład Jazdy. Impuls dla rozwoju kolei w Polsce

Komunikacja

Gdynia buduje węzeł Karwiny

Komunikacja

Gdynia buduje węzeł Karwiny

Redakcja/inf. pras 01 czerwca 2023

Gdynia. Na budowie węzła Karwiny powstaje buspas

Komunikacja

Gdynia. Na budowie węzła Karwiny powstaje buspas

Redakcja/inf. pras. 16 sierpnia 2022

Gdynia: Jest umowa na węzeł Karwiny. Finisz w 2023 r.

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5