Ruszył drugi przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska z myślą o obsłudze zwiększonych potoków podróżnych. Przewidziano budowę dodatkowego tunelu oraz dwóch kładek po zachodniej i wschodniej stronie stacji. W ramach inwestycji powstanie też wreszcie dojście do peronów z wiaduktu w ciągu ul. Andersa.
PKP PLK ogłosiły nowy przetarg na dostosowanie Warszawy Głównej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego. To element przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie, którego perspektywa odsuwa się w czasie.
Zarządca infrastruktury założył budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. W istniejącym tunelu przewidziano zamianę schodów zwykłych na ruchome. Zaplanowano także budowy dwóch kładek – wschodniej, łączącej perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz zachodniej, łączącej perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Postępowanie jest prowadzone w formule projektuj i buduj. Na realizację przeznaczono maksymalnie 20 miesięcy. Termin składania ofert mija 27 listopada. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz skrócenie czasu realizacji (30%). W poprzednim przetargu nie było chętnych na wykonanie prac.