Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP modyfikują umowę z projektantem Olsztyna Głównego. Większy zakres, więcej środków

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKP modyfikują umowę z projektantem Olsztyna Głównego. Większy zakres, więcej środków
wiz. PKP SA
Do końca września ma ruszyć przetarg PKP PLK na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Do przetargu na budowę nowego dworca szykują się też PKP SA. W związku z nowymi okolicznościami zaistniała konieczność modyfikacji umowy z projektantem, która otrzyma też wyższe wynagrodzenie, sięgające kwoty blisko 11 mln zł brutto.

Jak pisaliśmy, PKP SA planują postawić w Olsztynie nowy dworzec kolejowy. Otrzyma on charakterystyczną formę żagla. Więcej o koncepcji piszemy tutaj. Jednocześnie do przebudowy układu torowo-peronowego szykują się PKP PLK. W ramach inwestycji perony zostaną poszerzone i przesunięte na północ. Powstanie nowy tunel, który będzie szerszy i wyższy, a przede wszystkim dłuższy – zapewniając dojście na Zatorze. Na perony będą prowadzić schody zwykłe, ruchome oraz windy. Na stacji pojawi się też nowa krawędź peronowa. Więcej o planach piszemy tutaj.

W ramach przygotowań do inwestycji PKP SA modyfikują zawartą w sierpniu zeszłego roku umowę na projekt budowy nowego dworca i przebudowę układu torowo-peronowego. Zgodnie ze zmianą, we wrześniu przekazane miały być m.in. projekt wykonawcy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, a takie przedmiar robót i kosztorys inwestorski. Natomiast w terminie do 17 stycznia 2021 r. projektant ma uzyskać pozwolenia na rozbiórkę istniejącego dworca i budowę nowego obiektu.

Jak czytamy w ogłoszeniu wysłanym do dziennika urzędowego UE, konieczne są zmiany w obu częściach projektu. Jeżeli chodzi o zakres PKP PLK, pojawiła się konieczność dostosowania układu torowego stacji Olsztyn Główny do wymogów TSI „w związku z prognozowanym wzrostem przewozów pasażerskich i towarowych oraz procedowanym wnioskiem o wpisanie odcinka linii kolejowej nr 353 do sieci bazowej TEN-T”. Ponadto Polregio złożyło wniosek o budowę odstawczych. To powoduje konieczność zaprojektowania dodatkowych rozjazdów. Poza tym na stacji Olsztyn Główny planowane jest lokalne centrum sterowania – to przekłada się na brak możliwości technicznej i opłacalności remontu nastawni „Ola” i konieczność zaprojektowania nowej nastawni oraz zabudowy nowych urządzeń sterowania ruchem.

Jeżeli chodzi o część PKP SA, wskazano „brak zgody właściciela nieruchomości sąsiadującej z nieruchomościami PKP SA, na których usytuowany jest dworzec kolejowy, na rozbiórkę, co w przypadku złożenia wniosku o pozwolenie na rozbiórkę skutkować będzie brakiem możliwości otrzymania pozytywnej decyzji”. Chodzi o Retail Providera – właściciela części autobusowej. Firma ta chce postawić obiekt komercyjny, torpedując jednocześnie plany kolejarzy. Dlatego też, jak czytamy w zawiadomieniu, stało się konieczne włączenie inwestycji dworcowej, realizowanej przez PKP SA, do decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej (tzw. DULK), która będzie wydawana na wniosek PKP PLK, przebudowującej układ torowo-peronowy. Tym samym PKP SA obejdzie sprzeciw prywatnego dewelopera. Decyzję tą wydaje wojewoda.

W związku ze zmianami firma TPF otrzyma o ok. 2,5 mln zł netto więcej. Wynagrodzenie wyniesie 8,83 mln zł netto, czyli 10,861 mln zł brutto, w tym 8,992 mln zł brutto na część PKP PLK i 1,869 mln zł brutto na część PKP SA. 25% tej kwoty stanowi wynagrodzenie za nadzór autorski nad późniejszą realizacją prac budowlanych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5