Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKM Świerklaniec kupuje dziesięć autobusów hybrydowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
PKM Świerklaniec kupuje dziesięć autobusów hybrydowych
fot. Jakub Dybalski
Przewoźnik z Górnego Śląska, który korzysta z ponad osiemdziesięciu autobusów, rozpisał przetarg na dziesięć kolejnych, tym razem hybrydowych. Na oferty czekają w Świerklańcu do 20 kwietnia.

Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej jego przedmiotem są dwa autobusy MIDI, których długość określono na 8,5 – 10,7 metra. W drugiej PKM chce kupić osiem standardowych, dwunastometrowych autobusów. Z hybrydami mają już w Świerklańcu doświadczenie. Trzy lata temu przewoźnik kupił cztery takie autobusy od Volvo. Kursują w Tarnowskich Górach.

Autobusy muszą być fabrycznie nowe i całkowicie niskopodłogowe. W ramach każdego zadania powinny pochodzić od jednego producenta. Powinny być zasilane silnikiem spalinowym i spalinowo elektrycznym. W sumie powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Układ ten musi odzyskiwać energię podczas hamowania i magazynować ją w celu wykorzystania podczas dalszej jazdy. Do magazynowania mogą służyć bateria akumulatorów, super kondensatorów lub inne.

Od oferentów wymaga się zabezpieczenia finansowego w wysokości minimum 2 mln zł dla pierwszego zadania i 7 mln zł dla drugiego. Dodatkowo muszą się legitymować doświadczeniem. Oznacza to, że w czasie ostatnich trzech lat powinni dostarczyć minimum jedne autobus hybrydowy MIDI o napędzie spalinowo–elektrycznym o pojemności minimum 60 pasażerów i co najmniej sześć podobnych hybryd klasy MAXI mieszczących minimum 80 pasażerów.

Na oferty czekają w Świerklańcu do 20 kwietnia. Przewoźnik nie opublikował jeszcze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, więc nie wiadomo jak skomponowano kryteria oceny ofert.

Termin realizacji całego zamówienia określono na prawie rok od momentu podpisania umowy. Dostawca dwóch autobusów w pierwszej części ma na to 150 dni. Z koeli autobusy dłuższe mają być dostarczone w dwóch etapach. Pierwsze cztery w ciągu 240 dni od daty złożenia zamówienia, a kolejne cztery w ciągu 330 dni od daty złożenia zamówienia.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5