Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

PKM: Odwołanie Newagu oddalone. Pesa dostarczy pociągi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
PKM: Odwołanie Newagu oddalone. Pesa dostarczy pociągi
fot. Paramaciej, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Newagu ws. przetargu na tabor dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Tym samym to Pesa dostarczy dziesięć pojazdów spalinowych.

Postępowanie przed KIO odbyło się w ubiegłym tygodniu, a sentencja wyroku została podana dzisiaj. Oddalenie skargi nowosądeckiego producenta powoduje, że pociągi dla PKM zbuduje Pesa Bydgoszcz.

Przyczyną odrzucenia oferty Newagu w przetargu na zakup 10 spalinowych zespołów trakcyjnych, które obsłużą linie zawierające się w projekcie PKM (Gdańsk-Rębiechowo-Gdynia/Kartuzy/Kościerzyna), było niespełnienie wymagań łączności wewnętrznej w pojazdach i niewłaściwe wymiary podłogi składów. Firma z Nowego Sącza nie potwierdziła zgodności ze specyfikacją tzw. „wewnętrznej łączności” w pociągu, która umożliwia komunikację między obsługą pociągu a pasażerami. To sprawiło, że według członków komisji przetargowej oferta stała się niezgodna z warunkami przetargu. Poza tym (jak twierdził portal trojmiasto.pl), Newag zaproponował podłogę, której wysokość miała się zmieniać na pochylni. Propozycja ta nie spełniała specyfikacji technicznej, ale mimo to urzędnicy poprosili o szczegółowe wyjaśnienia jej zastosowania. W odpowiedzi spółka dokonała korekty oferty. Zdaniem UMWP, jest to działanie niezgodne z procedurami, bo na etapie wyjaśnień wykonawcy nie mają prawa zmieniać oferty, gdyż będzie to naruszać zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji.

Pesa wybuduje 10 pociągów za 114 mln zł (Newag proponował 120 mln zł). Cena stanowiła 59% kryterium wagowego. Pozostałe kryteria to warunki techniczne (18%), wskaźniki eksploatacyjne (10%), koszty zużycia paliwa (8%) i koszty utrzymania (5%).

Zadaniem bydgoskiego producenta będzie dostarczenie 7 pojazdów trójczłonowych i 3 pojazdów dwuczłonowych. Większe składy mają mieć co najmniej 150 miejsc siedzących i 200 stojących, mniejsze, odpowiednio, 100 i 150. W każdym pociągu ma być 6 miejsc na rowery i 2 na wózki inwalidzkie. Pociągi mają być wyposażone m.in. w system Wi-Fi, gniazdka z dostępem do energii elektrycznej oraz ekrany LCD i monitory LED. Układ napędowy i hamulcowy ma być dostosowany do pokonywania nachyleń do 35 promili, a stopnie (składane bądź wysuwane) mają rozwiązać problem różnej wysokości peronów. Składy mają być dostosowane do prędkości co najmniej 120 km/godz.

Pierwsze składy mają zostać, zgodnie z zapisami SIWZ, dostarczone już w grudniu br. Ostatecznie dostawy mają się zakończyć do 12 maja 2015 r. – tyle że należy pamiętać, iż jako datę rozpoczęcia realizacji wskazano w SIWZ 20 maja 2014 r., więc nie można wykluczyć, że dostawy zakończą się jednak później.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Przestrzeń

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Michał Szymajda 27 maja 2023

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Przestrzeń

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Michał Szymajda 27 maja 2023

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5