Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKM: Można przejechać już prawie całą linię

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
PKM: Można przejechać już prawie całą linię
fot. PKM
Prawie cała linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest już przejezdna. Na razie obowiązuje robocza prędkość 5 km/godz. Najpóźniej w marcu 2015 r. cała linia PKM powinna być gotowa do testowania taboru.

Linia PKM jest już przejezdna na odcinku od lotniska do Strzyży, na razie tylko z roboczą prędkością 5 km/godz., na odcinku od lotniska do Strzyży, do okolic wiaduktu nad ul. Polanki. – Do zakończenia robót torowych zostały praktycznie tylko dwa odcinki: pomiędzy wiaduktami WK 2 i WK 6 na Strzyży oraz prawie kilometrowy odcinek na estakadzie wzdłuż lotniska, gdzie tory montowane będą metodą bezpodsypkową. Te prace powinny zakończyć się w styczniu 2015 r. i wówczas od lutego-marca 2015 r. cała linia PKM będzie gotowa do testowania taboru – mówi „RK” Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM SA.

Do tego należy naturalnie dodać także zadania związane z połączeniem linii PKM z liniami PKP PLK. Oba zadania – zarówno połączenie od strony Gdańska Wrzeszcza, jak i Rębiechowa (wraz z budową drugiego toru pomiędzy Rębiechowem i stacją Gdańsk Osowa) realizuje PLK. Na razie jedyny wjazd na linię PKM jest możliwy z linii nr 235 (Gdańsk Osowa – Matarnia/lotnisko), którą dostarczane jest paliwo do bazy Petrolotu. Pomiędzy Petrolotem i linią PKM została poprowadzona łącznica, którą lokomotywy, wagony oraz inne pojazdy szynowe pracujące obecnie na linii PKM wjechały na nią. Po zakończeniu budowy PKM, fragment linii 235 zostanie zlikwidowany, a paliwo do Petrolotu będzie dostarczane z wykorzystaniem linii PKM i wspomnianej łącznicy.

Tomasz Konopacki informuje także, że do tej pory próbom obciążeniowych z udziałem lokomotyw poddanych zostało już kilkanaście wiaduktów i przejść pod torami. – Spośród nich najbardziej widowiskowe były testy wiaduktu nad ul. Słowackiego, ze względu na jego rozmiary i położenie. Próby obciążeniowe przeszło tez kilka wiaduktów drogowych, w tym przypadku z udziałem załadowanych ciężarówek. Pierwszy z nich, WD 35 na Matarni, obok ul. Budowlanych, dostał już nawet zgodę na użytkowanie. Kilka kolejnych obiektów, m.in. nowy Mostek Weisera, zostało zgłoszonych jako gotowe do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego i czekają na odbiór – dodaje rzecznik PKM SA.

Na całej linii PKM trwają obecnie intensywne roboty torowe: wysypywany jest tłuczeń, trwa spawanie szyn, które leżą już na ponad 80% długości liczącej ok. 17 km trasy. Od kilku dni pracują dwie podbijarki wyrównujące torowisko, a od kilkunastu dni po torach PKM jeżdżą cztery lokomotywy z wagonami do wysypania tłucznia. Pod tym adresem można obejrzeć proces wysypywania tłucznia w rejonie Mostu Weisera; jest to o tyle symboliczne, że na widok pociągu przejeżdżającego w tym rejonie trzeba było czekać 70 lat. Pociągi przestały kursować linią „kokoszkowską” zimą 1945 r., gdy zaczęto minować wiadukty, które następnie, w momencie rozpoczęcia walk o Gdańsk, zostały wysadzone przez wycofującą się armię niemiecką.

Władze woj. pomorskiego ogłosiły niedawno, że otwarcie linii PKM nastąpi 1 września 2015 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5