Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

PKM Katowice z ofertą na przegubowe elektrobusy. W budżecie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-03 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKM Katowice z ofertą na przegubowe elektrobusy. W budżecie
fot. Solaris
PKM w Katowicach otworzyło oferty w nowym przetarg na dostawy pięciu elektrycznych autobusów przegubowych. Wystartował jedynie Solaris, mieszcząc się w budżecie zamawiającego. Na realizację zamówienia przeznaczono niemal rok.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych autobusów przegubowych. Zamawiający wymaga autobusów długości 17,5-18,75 m, które pomieszczą m.in. 130 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Przewidziano cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2 oraz niską podłogę na całej długości, bez stopni poprzecznych. Pojazd będzie wyposażony w klimatyzację oraz ogrzewanie wodne hybrydowo – elektryczne, wspomagane agregatem grzewczym, zasilanym paliwem płynnym, wyposażonym, w zbiornik paliwa o pojemności min. 40 l. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskich z tablicami LED i LCD, nagłośnienie, kasowniki, monitoring, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

W pojeździe znaleźć się mają silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 240 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Wymagane są akumulatory trakcyjne o pojemności min. 240 kWh. Przewidziano ładowanie za pomocą systemu plug-in oraz systemu pantografowego zamontowanego na dachu.

Dzisiaj (3 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris, który zaproponował dostawy za 15,976 mln zł brutto, mieszcząc się w budżecie określonym na kwotę 15,990 mln zł brutto. Producent znacznie zszedł z ceny – przy poprzednim przetargu oferował za dostawy 20,602 mln zł brutto.

Ponadto producent proponuje 36 miesięcy gwarancji na cały autobus, 72 miesiące na powłoki lakiernicze, 10 lat na perforację spowodowaną korozją poszyć zewnętrznych, szkielet nadwozia i podwozia, 150 tys. km na ogumienie, 60 miesięcy na magazyny energii oraz 36 miesięcy na urządzenia specjalistyczne. Na realizację zamówienia przeznaczono 350 dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5