PKM w Katowicach rozstrzygnęło przetarg na dostawy pięciu elektrycznych autobusów przegubowych. Zamawiający zaakceptował jedną jedyną ofertę, którą złożył Solaris, mieszcząc się w budżecie zamawiającego. Na realizację zamówienia przeznaczono niemal rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych autobusów przegubowych. Zamawiający wymaga autobusów długości 17,5-18,75 m, które pomieszczą m.in. 130 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Przewidziano cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2 oraz niską podłogę na całej długości, bez stopni poprzecznych. Pojazd będzie wyposażony w klimatyzację oraz ogrzewanie wodne hybrydowo – elektryczne, wspomagane agregatem grzewczym, zasilanym paliwem płynnym, wyposażonym, w zbiornik paliwa o pojemności min. 40 l. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskich z tablicami LED i LCD, nagłośnienie, kasowniki, monitoring, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
W pojeździe znaleźć się mają silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 240 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Wymagane są akumulatory trakcyjne o pojemności min. 240 kWh. Przewidziano ładowanie za pomocą systemu plug-in oraz systemu pantografowego zamontowanego na dachu.
Termin składania ofert minął na początku miesiąca. Wystartował jedynie Solaris, który zaproponował dostawy za 15,976 mln zł brutto, mieszcząc się w budżecie określonym na kwotę 15,990 mln zł brutto. Dziś (23 czerwca) zamawiający ją zaakceptował.
Również w czerwcu PKM podpisało
umowę z Solarisem na dostawy pięciu autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric.