Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKM Katowice rezygnuje z umowy na elektrobusy Ursusa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-03-07 13:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKM Katowice rezygnuje z umowy na elektrobusy Ursusa
fot. Kevin.B, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Ursus Bus nie dostarczy 5 autobusów elektrycznych do Katowic. Tamtejsze PKM odstąpiło od umowy z powodu przekroczenia terminu dostaw. To kolejny cios w znajdującego się w trudnej sytuacji producenta z Lublina.

Na przełomie 2017 i 2018 r. PKM Katowice rozstrzygało przetarg na dziesięć autobusów elektrycznych, podzielony na dwie części. W przypadku pięciu pojazdów przegubowych wybrano ofertę Solarisa. W przypadku autobusów standardowej długości również ofertę złożył producent z Bolechowa, ale znacznie tańszą przedstawił Ursus Bus i to on wygrał w tej części.

Pojazdy miały trafić do Katowic do 25 lutego. Nie ma ich do dziś, a w środę PKM Katowice poinformowało producenta o odstąpieniu od umowy, właśnie z powodu opóźnienia. Ursus Bus stracił zamówienie warte ponad 10,3 mln zł brutto. Jeszcze nie wiadomo, co zrobi zamawiający, bo we wspomnianym przetargu (dawno już zakończonym) założył budżet na poziomie ok. 12 mln zł, a oferta Solarisa przekroczyła 14 mln zł.

Katowicki przewoźnik stracił cierpliwość również dlatego, że solarisowe przegubowce już zostały dostarczone. W mieście stoi też szybka ładowarka do obsługi taboru.

Dla Ursus Busa to kolejny kłopot. Ursus SA, pod egidą którego działa producent autobusów, ma od dłuższego czasu kłopoty finansowe, a jego wartość giełdowa spada. Trwa restrukturyzacja. Kłopoty wiąże się m.in. właśnie z Ursus Busem, który zyskał w ostatnim czasie wiele przetargów, ale w tej branży zysk jest odłożony w czasie w stosunku do nakładów finansowych. Lubelski producent miał też już wcześniej kłopoty z terminową realizacją przetargów (w Warszawie, w Toruniu, czy ostatnio w Zielonej Górze). W efekcie płacił kary, ale nie stracił, póki co, zamówienia. Producent autobusów jest w trakcie sprzedaży i najpewniej do końca marca zmieni właściciela.

Dla Ursusa okazją na odbicie się od dna może być rządowy konkurs Bezemisyjny Transport Publiczny, w którym zwycięzca zyska pieniądze na zaprojektowanie własnego pojazdu i rynek zbytu na ponad tysiąc z nich. NCBR niedawno wybrał ofertę lubelskiego producenta, po odrzuceniu ofert Autosanu i Politechniki Śląskiej, ale rzecz nie jest skończona, bo obaj wykluczeni oferenci odwołali się od tej decyzji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Katowice. Solaris podpisał umowę na 25 autobusów

Prawo & Finanse

Katowice. Solaris podpisał umowę na 25 autobusów

jd/inf. pras. 23 stycznia 2019

PKM Katowice najpewniej z kolejnymi Solarisami

Komunikacja

PKM Katowice najpewniej z kolejnymi Solarisami

Witold Urbanowicz 06 listopada 2018

PKM Katowice kupują 25 autobusów o długości 12 metrów

Komunikacja

PKM Katowice kupują 25 autobusów o długości 12 metrów

Witold Urbanowicz 26 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5