PKM Katowice rozpisało przetarg na dostawę 22 autobusów hybrydowych, w tym pięciu w wersji przegubowej. Dostawy mają zostać zrealizowane w ciągu ok. 9-10 miesięcy. Zakup jest możliwy dzięki środkom unijnym.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 22 autobusów hybrydowych. Zamówienie dzieli się na dwie części. Pierwsza część dotyczy pięciu pojazdów przegubowych o długości 18,5-18,75 m, które pomieszczą min. 130 pasażerów, z czego min. 25% na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2-2, wszystkie otwierane do wewnątrz. Na dostawy przeznaczono 270 dni.
Druga część obejmuje 17 pojazdów o długości 11,5-12,5, które mogą pomieścić min. 80 osób, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2. Pierwsze pięć pojazdów powinno zostać dostarczone w ciągu 270 dni od zawarcia umowy, a pozostałe – w terminie 300 dni.
W autobusie powinien znaleźć się silnik diesla, moment obrotowy min. 150 kW. Wymagane są też silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 100 kW. Silnik musi pełnić funkcję generatora energii. Przewidziano ładowani baterii przewodowo (przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 15-20 kW) oraz za pomocą tzw. pantografu odwróconego.
Zamawiający oczekuje niskiej podłogi na całej długości. Pojazdy będą klimatyzowane. Przewidziano ogrzewanie wnętrza autobusu wykorzystujące ciepło układu chłodzenia silnika i automatycznej skrzyni biegów, wspomagane agregatem grzewczym. Wyposażanie obejmuje urządzenia elektronicznego poboru opłat, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz nagłośnieniem, monitoring, kamery zewnętrzne, system zliczania pasażerów, system kontroli trzeźwości.
Termin składania ofert mija 25 kwietnia. Startować mogą firmy, które zrealizowały co najmniej jedną dostawę autobusów hybrydowych o wartości odpowiednio min. 4,5 mln zł i 8 mln zł. O wyborze decydują w obu częściach cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (40%). Pod uwagę brane będzie 12 podkryteriów: materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ramy) podwozia; materiał poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw; unifikacja napędu hybrydowego i silnika spalinowego (ten sam producent, co autobusu); rodzaj napędu hybrydowego (preferowany równoległy); podział szyby przedniej; liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi; rodzaj zastosowanych magazynów energii; możliwość poruszania się autobusu w wybranych przez Zamawiającego tzw. ”strefach zero-emisyjnych” wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego; cykl obsługowy w zakresie wymiany oleju w silniku spalinowym hybrydowego układu napędowego; zużycie paliwa; zastosowanie dodatkowych urządzeń (silników) w układzie kierowniczym autobusu, zapewniających wspomaganie stabilności jazdy na wprost poprzez korektę drobnych błędów kierowcy, automatyczny powrót kierownicy do punktu zero przy manewrach (np. przy parkowaniu), efektywne tłumienie drgań i zapewnianie płynnej jazdy po torze poruszania się na nierównościach; możliwość doładowania magazynów energii z zewnętrznego źródła zasilania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.