PKM Gliwice otworzyło oferty w przetargu na ośmioletni leasing na dostawy 10 autobusów hybrydowych o długości ok. 12 m i dziewięciu pojazdów w wersji przegubowej. Wystartowały dwie firmy, ale obie propozycje znacząco przewyższają przewidziany budżet.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu dziewiętnastu fabrycznie nowych autobusów hybrydowych – dziesięciu dwuosiowych i dziewięciu trzyosiowych. Wymagany jest hybrydowy zespół napędowy. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Wczoraj (2 marca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy, które złożyły bardzo zbliżone cenowo oferty. MAN w konsorcjum z PKO Leasing oferuje 36,419 mln zł brutto, a Solaris w konsorcjum z Pekao Leasing – 36,234 mln zł. Obie znacząco jednak przewyższają budżet określony na 25,584 mln zł brutto.
Jeśli zamawiający zdecyduje się dopłacić, to o wyborze zdecydują cena oferty – wartość leasingu (50%), ocena techniczna (20%), ekologia – zużycie energii, emisja CO2 i emisja zanieczyszczeń (18%), warunki gwarancji i serwisu (5%), ceny wybranych części zamiennych (5%), czas dostawy (2%). W kryteriach technicznych pod uwagę brane będą m.in. materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, pojemność skokowa silnika, wyposażenie pojazdu w zależną (sztywną) oś I, podział szyby czołowej, podział poszycia zewnętrznego ścian bocznych, materiał poszycia zewnętrznego dachu, liczba wszystkich miejsc, udział procentowy miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, ilość czynnika chłodzącego, system klimatyzacji z ułatwionym dostępem, spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, dot. wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz palności, układ okien awaryjnych, zaoferowanie silników własnej produkcji.
Na dostawy przeznaczono maksymalnie 260 dni. Okres leasingu ustalono na osiem lat. Po zakończeniu okresu leasingu nastąpi wykup pojazdów.