Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

PKM Gliwice z ofertami na leasing 19 hybryd. Drogo

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-03-03 10:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKM Gliwice z ofertami na leasing 19 hybryd. Drogo
fot. PKM Gliwice
PKM Gliwice otworzyło oferty w przetargu na ośmioletni leasing na dostawy 10 autobusów hybrydowych o długości ok. 12 m i dziewięciu pojazdów w wersji przegubowej. Wystartowały dwie firmy, ale obie propozycje znacząco przewyższają przewidziany budżet.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu dziewiętnastu fabrycznie nowych autobusów hybrydowych – dziesięciu dwuosiowych i dziewięciu trzyosiowych. Wymagany jest hybrydowy zespół napędowy. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Wczoraj (2 marca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy, które złożyły bardzo zbliżone cenowo oferty. MAN w konsorcjum z PKO Leasing oferuje 36,419 mln zł brutto, a Solaris w konsorcjum z Pekao Leasing – 36,234 mln zł. Obie znacząco jednak przewyższają budżet określony na 25,584 mln zł brutto.

Jeśli zamawiający zdecyduje się dopłacić, to o wyborze zdecydują cena oferty – wartość leasingu (50%), ocena techniczna (20%), ekologia – zużycie energii, emisja CO2 i emisja zanieczyszczeń (18%), warunki gwarancji i serwisu (5%), ceny wybranych części zamiennych (5%), czas dostawy (2%). W kryteriach technicznych pod uwagę brane będą m.in. materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, pojemność skokowa silnika, wyposażenie pojazdu w zależną (sztywną) oś I, podział szyby czołowej, podział poszycia zewnętrznego ścian bocznych, materiał poszycia zewnętrznego dachu, liczba wszystkich miejsc, udział procentowy miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, ilość czynnika chłodzącego, system klimatyzacji z ułatwionym dostępem, spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, dot. wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz palności, układ okien awaryjnych, zaoferowanie silników własnej produkcji.

Na dostawy przeznaczono maksymalnie 260 dni. Okres leasingu ustalono na osiem lat. Po zakończeniu okresu leasingu nastąpi wykup pojazdów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5