Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKA Gdynia z przetargiem na ładowarki dla 24 elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-02 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKA Gdynia z przetargiem na ładowarki dla 24 elektrobusów
fot. WU
Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni rozpisało przetarg na projekt i budowę stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni wraz z przebudową placu postojowego i manewrowego, a także projekt i budowę kilku stacji szybkiego ładowania na mieście.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa stanowisk wolnego ładowania wraz z budową miejsc postojowych i rozbudową placu manewrowego na terenie zajezdni przy Platynowej, a także budowa stacji szybkiego ładowania na mieście. Zamówienie jest podzielone na części, a szacowana wartość zamówienia to 16,442 mln zł netto. Termin składania ofert mija 6 maja. O wyborze zdecydują cena (74%), termin gwarancji i rękojmi na oferowane ładowarki (13%) i Sprawność energetyczna oferowanych stacji ładowania w warunkach znamionowych (13%),

Zamawiający wymaga, aby sprawność energetyczna oferowanych ładowarek w warunkach znamionowych wynosiła co najmniej 93%. Ładowanie baterii trakcyjnych będzie oparte o system telemetryczny służący do racjonalnego nadzoru nad pracą poszczególnych ładowarek i zarządzania poszczególnymi procesami ładowania.

Pierwsza część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa 22 stanowisk wolnego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą, a także budowa miejsc postojowych, rozbudowa placu manewrowego na zajezdni autobusowej w Gdyni przy ul. Platynowej. W sumie wykonawca ma dostarczyć 11 nowych ładowarek wolnych dwustanowiskowych o znamionowej mocy wyjściowej 2x55 kW do ładowania plug-in oraz jednej nowej stacji transformatorowej. Na realizację przeznaczono 17 miesięcy, a wartość zamówienia wynosi 6,514 mln zł netto.

Druga część obejmuje zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa siedmiu punktów szybkiego ładowania pantografowego o mocy wyjściowej 400 kW wraz niezbędną infrastrukturą, ewentualną korektą układu drogowego i czterema stacjami transformatorowymi. Założono, że w pantografy będą wyposażone autobusu. Stacje zaplanowano na terenie pętli i przystanków znajdujących się na ul. 2 Morskiego Pułku Strzelców (dwa stanowiska), Godebskiego (jedno stanowisko), pl. 1 Brygady Pancernej (dwa stanowiska), ul. Polskiej (jedno stanowisko) i Wójta Radtkego (jedno stanowisko). Na realizację tej części przeznaczono 18 miesięcy, a koszt szacowany jest na 9,928 mln zł netto.

W styczniu PKA prowadziło dialog techniczny w związku z planowanym zakupem 24 autobusów elektrycznych. Przedsiębiorstwo pytało m.in. o kwestię gwarancji, spadku pojemności baterii, stosowane rozwiązania w zakresie ładowania pantografowego przy stacji szybkiego ładowania, sposób ogrzewania pojazdu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5