Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

PKA Gdynia kupuje 24 elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-10-30 11:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PKA Gdynia kupuje 24 elektrobusy
fot. Solaris
Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni rozpisało przetarg na dostawy 24 autobusów elektrycznych, w tym ośmiu przegubowych. Na dostawy przeznaczono ok. 10 miesięcy.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 24 autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza obejmuje 16 pojazdów o długości 11,5–13,5 m, a druga – osiem o długości 17,5–18,75 m. 

Pojemność solówki określono na min. 80 pasażerów (przy normie dla osób stojących 6,7 os. na m3), w tym 27 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2. Autobus przegubowy powinien pomieścić min. 110 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2-2. W obu przypadkach przy drugich drzwiach przewidziano miejsce dla osób na wózku bądź z wózkiem dziecięcym. Wyposażenie w obu przypadkach obejmuje nagłośnienie, wyświetlacze LCD i LED, klimatyzację, ogrzewanie i wentylację, system zliczania pasażerów.

Wymagane są moc silnika bądź silników o mocy sumarycznej min. 160 kW bądź 220 kW (dla solówki i przeguba). Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić zgromadzenie co najmniej 150 kWh bądź 180 kWh energii elektrycznej. Zamawiający wymaga, aby pojemność użyteczna dostępna dla użytkownika była nie mniejsza niż 120 kWh lub 144 kWh. Przewidziano ładowanie za pomocą złącza plug – in i złącza pantografowego. Wymagana jest możliwość ładowania z mocą ciągłą maksymalną minimum 300 kW.

Termin składania ofert mija 1 grudnia. Startować mogą firmy, które posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na poziomie odpowiednio25 mln zł i 15 mln zł oraz takie, które w ostatnich pięciu latach dostarczyły odpowiednio trzy min. 11-metrowe autobusy elektryczne lub jeden elektrobus przegubowy. W obydwu częściach o wyborze decydują cena (53%), okres gwarancji i rękojmi  na autobusy (10%) i magazyny energii (4%), zużycie energii (5%), system prekondycjonowania autobusu i magazynów energii (5%), rozwiązanie techniczne umieszczenia silnika / silników trakcyjnych (4%)., rozwiązanie techniczne zastosowanego klimatyzatora (5%), rodzaj zastosowanego ogrzewania przestrzeni pasażerskiej (4%), zastosowanie automatycznego systemu wykrywania i tłumienia ognia (5%), systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy (5%). Zamawiający preferuje asynchroniczne silniki trakcyjne zintegrowane z osią napędową, klimatyzator z pompą ciepła i czynnikiem chłodniczym CO2, włączony w układ ogrzewania całego autobusu oraz układ ogrzewania wykorzystujący tylko energię elektryczną do ogrzewania przestrzeni pasażerskiej w sposób pośredni lub bezpośredni.

 Na realizację dostaw przeznaczono 300 dni. Wcześniej w tym roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni wybrało wykonawcę w przetargu na projekt i budowę stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni wraz z przebudową placu postojowego i manewrowego, a także projekt i budowę kilku stacji szybkiego ładowania na mieście.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKA Gdynia z ofertami na infrastrukturę do ładowania elektrobusów

Mobilność

PKA Gdynia z ofertami na infrastrukturę do ładowania elektrobusów

Witold Urbanowicz 02 czerwca 2020

PKA Gdynia z przetargiem na ładowarki dla 24 elektrobusów

Przestrzeń

PKA Gdynia z przetargiem na ładowarki dla 24 elektrobusów

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5