Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Piza wybuduje tramwaj. Trasa z dworca do szpitala

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-13 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piza wybuduje tramwaj. Trasa z dworca do szpitala
fot. pisa.it
Rada włoskiej Pizy zatwierdziła projekt trasy tramwajowej z kolejowego dworca centralnego do miejskiego szpitala w dzielnicy Cisanello. Inwestycję ma wesprzeć wkrótce również Ministerstwo Infrastruktury. Stosowny wniosek zostały wysłany do decydentów z Rzymu.

Na budowę linii o długości 4,4 km z trzynastoma przystankami w obu kierunkach, przewidziano łączną kwotę 125 mln euro. Całkowity czas prac ustalono na 770 dni od rozpoczęcia budowy.

- Nasz projekt uczyni z Pizy czołowym włoskim miastem z punktu widzenia zrównoważonej mobilności, tak promowanej w całej Europie. Tramwaj odciąży ruch osób przybywających do miasta w celach turystycznych i zawodowych, a także będzie ważną alternatywą dla tych, którzy wylądowali na lotnisku i chcą dotrzeć do szpitala - wyjaśnił burmistrz Michele Conti.



- Ważna będzie również zmiana nawyków przemieszczania się naszych mieszkańców. Zaplanowaliśmy trzynaście przystanków na trasie, aby każdy mógł skorzystać z tramwaju i łatwo dostać się do centrum. Studenci będą mogli komfortowo dotrzeć na wydziały ośrodków uniwersyteckich, które będą w bliskim zasięgu tramwaju. W ten sposób znaczna część naszych ulic zostanie uwolniona od ruchu samochodowego. Jestem przekonany, że ten projekt zmieni sposób życia w mieście i poprawi jakość życia zarówno naszych mieszkańców, jak i wszystkich dojeżdżających z Florencji czy Livorno - dodał Conti.

Projekt zakłada, że nowa linia tramwajowa będzie zlokalizowana w centralnej tkance miejskiej. Jej celem z jednej strony jest zaoferowanie alternatywy dla prywatnej motoryzacji oraz zmniejszenie zanieczyszczenia spowodowanego korkami. Z drugiej strony, skutecznie i sprawnie połączy dworzec kolejowy, centrum miasta i okolice lotniska ze szpitalem w Cisanello, będącym przedmiotem ważnej rozbudowy, która sprawi, że będzie jeden z największych w kraju. Na trasie inwestycji będą również inne atrakcyjne dla mieszkańców i turystów przystanki, takie jak Benedetto Croce, Palazzo dei Congressi, centrum uniwersyteckie, Wydział Ekonomiczno-Rolniczy, teren Isola Verde, strefa handlowa dzielnicy Cisanello, a także przyszły kompleks Stella Maris, którego budowa ma się rozpocząć w najbliższych miesiącach.



- Stacja końcowa bezpośrednio za szpitalem Cisanello będzie zlokalizowana w pobliżu dużych parkingów, które obecnie obsługują obiekt. Po odpowiedniej rozbudowie mogą również służyć przyjeżdżającym z Florencji czy Livorno z pobliskiego węzła. To pozwoli ograniczyć ruch samochodowy wzdłuż trasy tramwaju na terenie miasta i pozostawić pojazd w bezpiecznym miejscu, z którego można będzie szybciej dostać się do historycznego centrum, przy okazji nie zanieczyszczając go - wyjaśnił urbanista Massimo Dringoli.

W ramach projektu wybudowany zostanie również nowy most - Ponte della Vittoria. Stary obiekt zostanie rozebrany. Powstaną także budynki techniczne do obsługi linii oraz trzy podstacje elektryczne, zlokalizowane w zajezdni, na końcu via Italo Bargagna oraz na placu Guerrazzi. - Budowa nowego Ponte della Vittoria wiąże się z wyburzeniem zdecydowanie niezgrabnej i przestarzałej konstrukcji, powstałej bez dbałości o krajobraz miejski. Nowy obiekt będzie również elementem ścieżki rowerowej o fundamentalnym znaczeniu dla zrównoważonego ruchu miejskiego - dodał Dringoli.



Teren przeznaczony pod nową trasę tramwajową będzie miał średnią szerokość 6,3 metra. Na łukach zachowana zostanie większa odległość między torami, które będą podwójne na odcinku 3915 metrów w kierunku stacji i 3908 w kierunki szpitala. Łączna długość linii wyniesie 4443 metrów w kierunku stacji i 4413 metrów w kierunku szpitala. Długość odcinków jednotorowych będzie wynosiła 528 metrów w kierunku stacji oraz 505 metrów w kierunku szpitala. W obu kierunkach przewidziano trzynaście przystanków, z tym siedem z peronami bocznymi i sześć z peronem środkowym.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków: Budowa linii do Górki Narodowej nabiera tempa

Przestrzeń

Kraków: Budowa linii do Górki Narodowej nabiera tempa

Redakcja 11 września 2020

Wrocław: Tramwaj na Popowice po kontroli uprzedniej. Niebawem umowa

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Popowice po kontroli uprzedniej. Niebawem umowa

Witold Urbanowicz 08 września 2020

Olsztyn. Jest odwołanie od wyboru wykonawcy rozbudowy tramwaju

Przestrzeń

Olsztyn. Jest odwołanie od wyboru wykonawcy rozbudowy tramwaju

Przemysław Farsewicz 03 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5