Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Piraci na e-hulajnogach na cenzurowanym

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-08-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piraci na e-hulajnogach na cenzurowanym
fot. Lime
Od 30 sierpnia strażnicy miejscy lub gminni będą mogli karać mandatami użytkowników hulajnóg elektrycznych. Sankcjonowane będzie przekroczenie prędkości na chodniku, a także nieustępowanie pierwszeństwa pieszemu. Jest to kolejny krok mający na celu ucywilizowanie ruchu hulajnóg i UTO w Polsce.

Odkąd hulajnogi elektryczne wreszcie zostały dostrzeżone przez prawo minęło już trochę czasu. Nowe przepisy funkcjonują już ponad 3 miesiące i jest to niewątpliwy krok w dobrą stronę. Uregulowanie uzyskały nie tylko hulajnogi, które są pojazdami, ale także inne urządzenia transportu osobistego (UTO). Przepisy określiły w jakich sytuacjach należy jechać hulajnogą po chodniku, a w jakich po drodze rowerowej lub jezdni. Na uregulowanie czekają jeszcze przepisy dotyczące technicznych wymagań hulajnóg, nad którymi pracuje obecnie Ministerstwo Infrastruktury.

Nowe przepisy zostały przyjęte dobrze, a sam rynek hulajnóg ciągle rośnie. W samym hulajszeringu jest ich aktualnie dostępnych około 38 tysięcy. Oczywiście przepisy nie rozwiązały wszystkich bolączek i problemów związanych z hulajnogami i UTO. W niedawnym tekście przedstawiciele Warszawy i Gdańska zwracali uwagę chociażby na brak większy uprawnień dla samorządów w kwestii np. wyznaczania stref bez hulajnóg, czy też konieczność nadania priorytetu pieszemu, który znajduje się akurat na chodniku.
Z drugiej strony można też podać przykład Oslo, które ograniczyło ruch hulajnóg z powodu na zbyt częste wypadki.

Tymczasem w Polsce, od 30 sierpnia tego roku, strażnicy miejscy i gminni uzyskają możliwość karania mandatami użytkowników hulajnóg, rowerzystów i osób korzystających z UTO. Kary będą dotyczyły przekraczania prędkości na chodnikach lub drogach dla pieszych, popełnionych przez użytkowników hulajnóg. Dodatkowo sankcje obejmą też sytuacje, kiedy osoba korzystająca z hulajnogi nie ustąpi pierwszeństwa pieszemu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rowery i UTO wygrywają na pandemii

Mobilność

Rowery i UTO wygrywają na pandemii

Jakub Rösler 09 sierpnia 2021

Powiększa się warszawski rynek hulajnóg na minuty

Mobilność

Powiększa się warszawski rynek hulajnóg na minuty

Jakub Rösler 05 sierpnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5