PKP SA rozpisały nowy przetarg na przebudowę dworca Pionki Zachodnie przy linii nr 26 Łuków – Radom. Prace potrwają około roku. Równolegle trwa przetarg na przebudowę dworca Pionki.
Zakres prac przewiduje zmianę układu funkcjonalnego dworca, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, ocieplenie obiektu, wyburzenie najwyższej kondygnacji – w poziomie torów. Dzięki temu, jak informuje projektant, uzyskano wyższą wysokość kondygnacji (4 m w poczekalni) oraz większą powierzchnię użytkową. Na parterze zaplanowano lokal komercyjny oraz dojście do windy w podcieniu. Na piętrze zaprojektowano poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą – otwartą od strony torów). Na piętrze zaprojektowano natomiast poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą), ogólnodostępne toalety oraz kasy. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych. Wizualizacje
tutaj.
Termin składania ofert mija 14 czerwca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 55 tygodni, czyli nieco ponad rok.
fot. Wlodek k1, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commonsTo już trzeci przetarg na przebudowę dworca. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu
wysokich ofert, a drugi – ze względów formalnych. Ma to związek z nowelizacją ustawy o transporcie kolejowym – dworce stały się zgodnie z definicją częścią sieci kolejowej. PKP SA ogłosiły przetarg jako zamawiający subsydiowany, a powinny – jako zamawiający sektorowy, opierając się przy tym na przepisach prawa zamówień publicznych, dotyczących zamówień sektorowych.
Jednocześnie trwa powtórzony przetarg na przebudowę dworca Pionki.
Wystartowało pięć podmiotów z ofertami na kwoty od 10,6 mln zł do 20,4 mln zł przy budżecie określonym na 7,8 mln zł.