fot. PMDP_Fanoušek, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Plzenske Mestke Dopravni Podniky, czyli Przedsiębiorstwo Transportu Miejskiego w Pilźnie (PMDP) poinformowało w oficjalnym komunikacie o zawarciu umowy na dostawę pięciu tramwajów typu EVO2.
Dwuczłonowe i sześcioosiowe, a zarazem w pełni niskopodłogowe składy zaprojektowano i są wytwarzany przez konsorcjum Aliance TW Team. Do czeskiego miasta trafią do końca bieżącego roku i zastąpią starsze tramwaje typu Astra.
Nowe w pełni klimatyzowane składy, które mogą przewieźć do 170 pasażerów, zapewniają większy komfort oraz bezpieczeństwo zarówno podróżującym, jak i motorniczym. Będą wykorzystawwane głównie na linii numer 1. Koncepcja tramwaju EVO2 przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji oraz jest łagodniejsza dla powierzchni toru.
Zamówienie jest częścią większego kontraktu, zawartego w listopadzie 2017 roku, kiedy to ustalono dostawę szesnastu tramwajów do Pilzna do 2022 roku. Przed rokiem do czeskiego miasta trafiło już dziewięć składów, a teraz przybędzie kolejne pięć.
- Oferują więcej przestrzeni siedzącej i stojącej, więcej miejsc dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich oraz są cichsze. Ponadto są wyposażone w złącza USB do ładowania telefonów komórkowych - chwalił inwestycję Roman Zarzycky, pierwszy zastępca burmistrza i prezes zarządu PMDP. - Szczególnie w miesiącach letnich automatyczna klimatyzacja przyczyni się również do komfortu pasażerów - dodał Zarzycky.
- Przestronna, przejrzysta i klimatyzowana kabina kierowcy zapewnia optymalną widoczność na zewnątrz pojazdu. Motorniczy ma do dyspozycji wystarczającą moc trakcyjną, zapewniającą dynamikę jazdy tramwajem - podkreślił z kolei Jiri Ptacek, prezes PMDP.
- Wyposażony jest w zewnętrzny i wewnętrzny system kamer, który zapewnia kierującemu składem znakomity przegląd sytuacji. To ograniczy wandalizm, bowiem kamery wewnętrzne są również podłączone do systemu wykorzystywanego przez policję miejską - dodał Ptacek.
Pilzno posiada trzy linie tramwajowe, które dublują się tylko na niewielkim centralnym odcinku, obejmującym pięć przystanków. Linie numer 1,2 i 4, o łącznej długości 23,9 km, spinają skrajne punkty ośrodka liczącego 172 441 mieszkańców. Długość sieci wynosi 21,7 km i stopniowo zwiększyła się od początku jej istnienia (1899 rok) o dziesięć km.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.