Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła zamienia wodór na prąd
fot. Tomikat / Poznańskieautobusy.pl
Wielkopolska Piła kupuje trzy autobusy elektryczne o długości 12 metrów, przez co można zakładać, że samorząd na razie zrezygnował z zakupu pojazdów wodorowych, których nie udało się nabyć miastu kilka miesięcy temu.

Piła ogłosiła przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów. Samorząd planuje sfinansować zakup ze środków programu Zielony Transport Publiczny. Liczba kupowanych autobusów odpowiada liczbie autobusów zasilanych wodorem, które miasto próbowało nabyć kilka miesięcy temu, lecz z braku ofert unieważniło postępowanie. Można więc zakładać, że Piła chce kupić autobusy elektryczne kosztem pojazdów na wodór.

Autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 metra i zabierać na pokład minimum 60 pasażerów, z czego co najmniej 26 na miejscach siedzących, a 7 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Układ drzwi to 2-2-2.

Napęd zostanie zapewniony przez centralny silnik elektryczny o mocy minimum 160 kW, wyposażony w ogranicznik prędkości - do 70 km/h oraz system rekuperacji energii. Piła wymaga wyposażenia autobusów w baterie trakcyjne o pojemności co najmniej 580 kWh, a dostępność użytkowa mocy całkowitej ma wynosić minimum 80%. Pojemność baterii ma umożliwić przejechanie minimum 300 kilometrów na jednym ładowaniu, a bateria ma być ładowana za pomocą ładowarki plug-in.

Autobusy będą miały ogrzewanie, klimatyzację oraz monitoring, a także system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.

Wraz z pojazdami samorząd chce też nabyć trzy stacjonarne ładowarki plug-in, zdolne ładować autobusy z mocą co najmniej 150 kW. Ładowanie baterii z taką mocą ma potrwać maksymalnie 4 i pół godziny. Ponadto dostawca ma wykonać także stację transformatorową.

Dostawa autobusów ma odbyć się w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy, natomiast dostawa infrastruktury do ich ładowania w ciągu 11 miesięcy.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat dostarczyli, w ramach jednego zamówienia, co najmniej dwa fabrycznie nowe autobusy elektryczne o długości od 11,5 do 12,2 metra wraz z infrastrukturą do ich ładowania.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, właściwości techniczno-eksploatacyjne - 30% oraz okres gwarancji - 10%.

Przypomnijmy, że miasto zakupiło niedawno dwa elektrobusy od Solarisa.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Zobacz również:

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij