Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Piła kupuje elektrobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła kupuje elektrobusy
fot. Piotr Chamczyk
MZK Piła ogłosił przetarg na dostawę pięciu fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów. Realizacja zamówienia zakończy się w 2022 r.

Wymagane są autobusy o długości 11,5-12,2 m. Autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących i co najmniej sześć dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W pojeździe mają się znaleźć drzwi w układzie 2-2-2. Przewidziano wentylację, klimatyzację oraz ogrzewanie elektryczne wspomagane agregatem grzewczym zasilanym paliwem płynnym. Pojazd ma być wyposażony w okna uchylne. Szyby boczne mają być przyciemniane od 70 do 85%, Wyposażenie obejmuje tablice diodowe informacji pasażerskiej, nagłośnienie, posty USB do ładowania urządzeń mobilnych, instalację systemu Polskiej Karty Miejskiej, monitoring.

Wymagane są silnik lub silniki o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 160 kW. Preferowane są silniki elektryczne asynchroniczne umieszczone w osi napędowej. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Autobus powinien być wyposażony w baterie trakcyjne wykonane w technologii LTO (High Power) lub NMC o pojemności minimum 120 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe zapewniająca przejechanie przez autobus co najmniej 90 km. Przewidziano ładowanie za pomocą plug-in i pantografu.

Zamówienie obejmuje też stacje ładowania zajezdniowego. Przewidziano trzy ładowarki dwustanowiskowe umożliwiające jednoczesne ładowanie 2 autobusów mocą 60kW (+/- 2%) dla każdego autobusu, lub ładowanie 1 autobusu mocą 120 kW (+/- 2%). Dostarczona ma być też stacja szybkiego ładowania. Dopuszcza się dwa rozwiązana: pantograf na dachu pojazdu bądź pantograf odwrócony, umieszczony na konstrukcji wsporczej. Wykonawca dostarczy też system do monitorowania i zarządzania stacją ładowania.

Termin składania ofert mija 7 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały co najmniej jedną dostawę min. trzech fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym. O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji (10%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%). Pod uwagę brane będzie 15 podkryteriów: szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich (punkty można otrzymać za zaoferowanie pojazdu z dostępem do wszystkich foteli pasażerskich poprzez pokonanie maks. jednego stopnia), szyba czołowa (preferowana trzyczęściowa), homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne (preferowane LED-owe), pulpit kierowcy (preferowany dotykowy, aktywnie konfigurowalny), zawieszenie osi przedniej (preferowane niezależne), rodzaj baterii trakcyjnych (preferowane LTO), rodzaj silnika trakcyjnego (preferowany pojazd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonym w osi napędowej) , szyby boczne (preferowane pojedyncze), podatność obsługowa poszycia bocznego, system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, zużycie energii, system gaszenia pojazdu, klimatyzacja (preferowana klimatyzacja pracująca na czynniku chłodniczym CO2 z możliwością pracy jako dodatkowa pompa ciepła).

Ładowarki za jezdniowe mają zostać dostarczone i zamontowane do końca czerwca 2021 r. Pierwsze trzy autobusy mają zostać dostarczone do 27 grudnia 2021 r. W tym terminie dostarczona i zamontowana ma zostać też stacja wolnego ładowania. Pozostałe dwa autobusy mają zostać dostarczone do 29 kwietnia 2022 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij