Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Piła kupuje 13 autobusów, w tym hybrydy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-17 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piła kupuje 13 autobusów, w tym hybrydy
fot. Piotr Chamczyk
Urząd Miasta w Pile rozpisał przetarg na dostawy siedmiu autobusów hybrydowych i sześciu pojazdów dieslowskich o długości 12 m. Pojazdy mają przyjechać do Piły w II połowie przyszłego roku.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 13 fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych o długości 11,8-12,2 m. Zamówienie podzielono na dwie części: pierwsza obejmuje siedem hybryd, a druga sześć pojazdów napędzanych silnikiem diesla. Dostawcy mogą składać oferty do 19 sierpnia.

Pojazdy hybrydowe

Autobus hybrydowy musi posiadać co najmniej 85 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający wymaga, aby oferowane autobusy charakteryzowały się zużyciem energii maksymalnie 8 640 000 MJ dla przebiegu pojazdu 800 000 km.

Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne, wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika. Wyposażenie obejmuje informację pasażerską, kasowniki, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz monitoring.

Pojazd powinien być wyposażono w silnik diesla o mocy min. 145 kW, a także silnik bądź silniki trakcyjne o mocy ciągłej min. 30 KW (i maksymalnej mocy chwilowej co najmniej 110 kW). Silniki elektryczne powinny być umieszczone w piastach kół lub przed bądź za mostem napędowym. Magazynowanie energii elektrycznej musi być realizowane poprzez akumulatory, superkondensatory lub tez inne urządzenia do magazynowania energii elektrycznej. Energia elektryczna musi być generowana do magazynu energii podczas hamowania na zasadzie rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz musi pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego. Pojemność magazynu energii musi umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym, w szczególności podczas ruszania autobusu (np. ze świateł).

W postępowaniu mogą brać firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały jedną dostawę co najmniej pięć autobusów hybrydowych. O wyborze zdecydują właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%), okres gwarancji (10%), a także cena (60%). W ocenie technicznej pod uwagę brane będą szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich, trzyczęściowa szyba przednia, homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne, pulpit kierowcy, zawieszenie osi przedniej, rodzaj napędu hybrydowego, rodzaj magazynu energii, szyby boczne, podatność obsługowa poszycia bocznego, układ klimatyzacji/ schładzania, rodzaj silnika diesla, ochrona osób przebywających w kabinie kierowcy, wytrzymałość konstrukcji nośnej. Pojazdy mają zostać dostarczone do 30 października 2020 r.

Autobusy spalinowe

Autobus spalinowy musi posiadać co najmniej 90 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający wymaga, aby oferowane autobusy charakteryzowały się zużyciem energii maksymalnie 10 368 000 MJ dla przebiegu pojazdu 800 000 km.

Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wodne, wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika. Wyposażenie obejmuje informację pasażerską, kasowniki, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitoring. Pojazd powinien być wyposażono w silnik diesla o mocy min. 200 kW.

W postępowaniu mogą brać firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały jedną dostawę co najmniej czterech autobusów. O wyborze zdecydują właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%), okres gwarancji (10%), a także cena (60%). W ocenie technicznej pod uwagę brane będą szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich, trzyczęściowa szyba przednia, homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne, zawieszenie osi przedniej, skrzynia biegów, szyby boczne, podatność obsługowa poszycia bocznego, układ klimatyzacji/ schładzania, rodzaj silnika, ochrona osób przybywających w kabinie kierowcy, wytrzymałość konstrukcji nośnej. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca sierpnia 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Piła z nowymi hybrydami (zdjęcia)

Komunikacja

Piła z nowymi hybrydami (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 29 marca 2018

Piła chwali się nową zajezdnią dla autobusów

Przestrzeń

Piła chwali się nową zajezdnią dla autobusów

Martyn Janduła 28 listopada 2017

Piła z nową zajezdnią i nowymi autobusami Solarisa

Komunikacja

Piła z nową zajezdnią i nowymi autobusami Solarisa

Martyn Janduła 07 czerwca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5