Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Piła: Dwie oferty na dostawę elektrobusów i ładowarek. Solaris vs Mercedes

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-08-24 11:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piła: Dwie oferty na dostawę elektrobusów i ładowarek. Solaris vs Mercedes
fot. Piotr Chamczyk
MZK Piła otworzył oferty w przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Realizacja zamówienia zakończy się w 2022 r.

Wymagane są autobusy o długości 11,5-12,2 m. Autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących. W pojeździe mają się znaleźć drzwi w układzie 2-2-2. Wymagane są silnik lub silniki o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 160 kW. Zasięg pojazdu określono na 90 km. Zamówienie obejmuje też stacje ładowania zajezdniowego oraz stację szybkiego ładowania. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (24 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Solaris wycenił zamówienie na 15,978 mln zł brutto, natomiast konsorcjum firm EvoBus Polska, EvoBus Sverige i Ekoenergetyka zaproponowały kwotę 16,180 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 15,990 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji (10%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%). Pod uwagę brane będzie 15 podkryteriów: szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich (punkty można otrzymać za zaoferowanie pojazdu z dostępem do wszystkich foteli pasażerskich poprzez pokonanie maks. jednego stopnia), szyba czołowa (preferowana trzyczęściowa), homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne (preferowane LED-owe), pulpit kierowcy (preferowany dotykowy, aktywnie konfigurowalny), zawieszenie osi przedniej (preferowane niezależne), rodzaj baterii trakcyjnych (preferowane LTO), rodzaj silnika trakcyjnego (preferowany pojazd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonym w osi napędowej) , szyby boczne (preferowane pojedyncze), podatność obsługowa poszycia bocznego, system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, zużycie energii, system gaszenia pojazdu, klimatyzacja (preferowana klimatyzacja pracująca na czynniku chłodniczym CO2 z możliwością pracy jako dodatkowa pompa ciepła).

Ładowarki za jezdniowe mają zostać dostarczone i zamontowane do końca czerwca 2021 r. Pierwsze trzy autobusy mają zostać dostarczone do 27 grudnia 2021 r. W tym terminie dostarczona i zamontowana ma zostać też stacja wolnego ładowania. Pozostałe dwa autobusy mają zostać dostarczone do 29 kwietnia 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Piła kupuje elektrobusy

Komunikacja

Piła kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 06 lipca 2020

Piła z umową z Solarisem na 13 autobusów

Komunikacja

Piła z umową z Solarisem na 13 autobusów

Jakub Dybalski 02 października 2019

Piła akceptuje ofertę Solarisa

Komunikacja

Piła akceptuje ofertę Solarisa

Witold Urbanowicz 26 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5