Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Piła: Dwie oferty na dostawę elektrobusów i ładowarek. Solaris vs Mercedes

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła: Dwie oferty na dostawę elektrobusów i ładowarek. Solaris vs Mercedes
fot. Piotr Chamczyk
MZK Piła otworzył oferty w przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Realizacja zamówienia zakończy się w 2022 r.

Wymagane są autobusy o długości 11,5-12,2 m. Autobus musi posiadać co najmniej 70 miejsc, z tego co najmniej 20 miejsc siedzących. W pojeździe mają się znaleźć drzwi w układzie 2-2-2. Wymagane są silnik lub silniki o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 160 kW. Zasięg pojazdu określono na 90 km. Zamówienie obejmuje też stacje ładowania zajezdniowego oraz stację szybkiego ładowania. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Dzisiaj (24 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Solaris wycenił zamówienie na 15,978 mln zł brutto, natomiast konsorcjum firm EvoBus Polska, EvoBus Sverige i Ekoenergetyka zaproponowały kwotę 16,180 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 15,990 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji (10%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%). Pod uwagę brane będzie 15 podkryteriów: szkielet nadwozia, dostępność foteli pasażerskich (punkty można otrzymać za zaoferowanie pojazdu z dostępem do wszystkich foteli pasażerskich poprzez pokonanie maks. jednego stopnia), szyba czołowa (preferowana trzyczęściowa), homologacja palności, oświetlenie zewnętrzne (preferowane LED-owe), pulpit kierowcy (preferowany dotykowy, aktywnie konfigurowalny), zawieszenie osi przedniej (preferowane niezależne), rodzaj baterii trakcyjnych (preferowane LTO), rodzaj silnika trakcyjnego (preferowany pojazd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonym w osi napędowej) , szyby boczne (preferowane pojedyncze), podatność obsługowa poszycia bocznego, system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, zużycie energii, system gaszenia pojazdu, klimatyzacja (preferowana klimatyzacja pracująca na czynniku chłodniczym CO2 z możliwością pracy jako dodatkowa pompa ciepła).

Ładowarki za jezdniowe mają zostać dostarczone i zamontowane do końca czerwca 2021 r. Pierwsze trzy autobusy mają zostać dostarczone do 27 grudnia 2021 r. W tym terminie dostarczona i zamontowana ma zostać też stacja wolnego ładowania. Pozostałe dwa autobusy mają zostać dostarczone do 29 kwietnia 2022 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Jakub Rösler 20 czerwca 2024

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Zobacz również:

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Paulina Piziorska 14 marca 2025

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Jakub Rösler 20 czerwca 2024

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij