Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
10-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór
fot. UM Piła
Piła właśnie ogłosiła przetarg na zakup trzech autobusów z ogniwem wodorowym oraz dwóch elektrobusów. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.

Piła chce zakupić dwa elektrobusy o długości w przedziale 11,5-12,2 metra, mieszczących co najmniej 70 pasażerów, z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Wraz z dostawą tych autobusów ma zostać również dostarczona stacja ładowania, która zostanie umiejscowiona w zajezdni autobusowej MZK Piła. Jej moc to 120 kW. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, a preferowany układ drzwi to 2:2:2.

Silnik bądź silniki pojazdu mają mieć moc minimum 160 kW, posiadać wbudowane ograniczenie prędkości (do 70 km/h) oraz system rekuperacji. Zasięg na jednym ładowaniu określono na co najmniej 90 kilometrów, nastomiastt pojazdy mają mieć zdolność ładowania zarówno przez wtyczkę jak i poprzez pantograf.

Pojazdy muszą być wyposaże w ogrzewanie, klimatyzację oraz system dynamicznej informacji pasażerskie. Ponadto na wyposażeniu znajdzie się też monitoring czy porty USB dla pasażerów.

Ponadto samorząd planuje też nabyć trzy autobusy zasilane wodorem, o identycznej długości co pojazdy elektryczne. “Wodorowce” mają zabierać na pokład minimum 60 pasażerów, z czego co najmniej 26 na miejscach siedzących. Także te pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe. Wraz z autobusami wodorowymi wykonawca ma dostarczyć także stację tankowania wodorem oraz przystosować bazę MZK Piła do serwisu pojazdów wodorowych.

Układ drzwi w autobusach na wodór to 2:2:2. Pojazdy mają zużywać maksymalnie 10 kilogramów wodoru na 100 przejechanych kilometrów. Moc silnika bądź silników to 150 kW. Poza zbiornikami na wodór o pojemności 1400 litrów umożliwiających przejechanie na jednym tankowaniu co najmniej 350 kilometrów, autobusy mają być też wyposażone w baterię trakcyjną o mocy 29 kWh ładowaną poprzez wtyczkę. W autobusach skorzystamy z klimatyzacji, ogrzewania, monitoringu czy ładowarek USB.

Potencjalny wykonawca może złożyć ofertę na obie lub tylko na jedną z części zamówienia.

Dostawa elektrobusów ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z czego dostawa i montaż ładowarki ma nastąpić w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy. Czas na dostawy autobusów na wodór jest dłuższy, bowiem wykonawca ma dostarczyć je w ciągu 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Stacja tankowania ma powstać natomiast w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy.

W pierwszej części postępowania mogą wziąć udział podmioty, które wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali co najmniej jedną dostawę autobusów elektrycznych o długości od 11,5 do 12,2, która opiewała na minimum 2 pojazdy. W przypadku zamówienia autobusów wodorowych, startujący musi wykazać, że dostarczył co najmniej 2 autobusy z ogniwem wodorowym w ramach jednego zamówienia, a długość pojazdów wyniosła od 11,5 do 12,2 metra.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne i długość okresu gwarancji. W przypadku dostawy elektrobusów warunki techniczno-eksploatacyjne wyceniono na 30%, natomiast okres gwarancji na 10%. W przypadku pojazdów na wodór, zarówno gwarancja jak i właściwości technicznej ważą tyle samo, po 20%.

Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwa Solarisy z Piły zamieniły się w wojenne ambulanse

Komunikacja

Dwa Solarisy z Piły zamieniły się w wojenne ambulanse

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Komunikacja

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2022

Piła z umową na elektryczne Solarisy

Komunikacja

Piła z umową na elektryczne Solarisy

Redakcja 17 września 2020

Piła wybiera elektrobusy Solarisa zamiast Mercedesów

Komunikacja

Piła wybiera elektrobusy Solarisa zamiast Mercedesów

Witold Urbanowicz 02 września 2020

Piła kupuje elektrobusy

Komunikacja

Piła kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 06 lipca 2020

Zobacz również:

Dwa Solarisy z Piły zamieniły się w wojenne ambulanse

Komunikacja

Dwa Solarisy z Piły zamieniły się w wojenne ambulanse

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Komunikacja

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2022

Piła z umową na elektryczne Solarisy

Komunikacja

Piła z umową na elektryczne Solarisy

Redakcja 17 września 2020

Piła wybiera elektrobusy Solarisa zamiast Mercedesów

Komunikacja

Piła wybiera elektrobusy Solarisa zamiast Mercedesów

Witold Urbanowicz 02 września 2020

Piła kupuje elektrobusy

Komunikacja

Piła kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 06 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5