Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów
fot. WU
Dzisiaj (21 listopada) po cichu wyjechał pierwszy warszawski Jazz Duo. Od południa wozi pasażerów na linii nr 23. Tramwaje Warszawskie kupiły w sumie 50 dwukierunkowych Jazzów.

Dzisiaj po godzinie 14 z zajezdni Wola wyjechał pierwszy Jazz Duo w ruchu liniowym. Zabrał pasażerów linii 23 w kierunku Czynszowej (brygada 08). – Tramwaj nie jest jeszcze odebrany. To już końcowy etap procedury. Tramwaj musi przejechać 5 tysięcy kilometrów bez awarii i przestojów – mówi Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.

Pojazd wyjechał z lekkim opóźnieniem. Jeszcze we wrześniu podczas premiery warszawskiego Jazza Duo na targach InnoTrans Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich, liczył, że pasażerów zabierze jeszcze w październiku. Pojawienie się tramwaju w ruchu liniowym blokowały jednak problemy na wcześniejszych etapach odbiorów.

Tramwaje o długości 29,7 m są w pełni klimatyzowane, a także w całości niskopodłogowe. Dzięki tzw. napędowym wózkom bezosiowym mają, w odróżnieniu do innych już eksploatowanych wozów, idealnie równą podłogę na całej długości – na wysokości 350 mm nad główką szyny, bez wzniosów nad wózkami. Kolejną istotną zmianą jest brak skosów pudła, dzięki czemu odległość między wejściem a przystankiem jest mniejsza.

W każdym tramwaju znajduje się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, dostosowanymi także do wyświetlania reklam. W pojeździe przewidziano 28 miejsc siedzących. Tramwaje mają zasobniki energii, które pozwolą zaoszczędzić do 7 proc. energii trakcyjnej, a także przejechać odcinek torów pozbawiony sieci trakcyjnej. Łączny koszt zamówienia to 380 mln zł brutto. Warszawa miała do wyboru cztery propozycje wyglądu. Władze postawiły na stylistykę retro. Wybór ten budzi sporo emocji. Z uwagi na swój kształt tramwaj nazywany jest „kioskiem” albo „bufetem”.

Warszawa kupiła w sumie 50 pięcioczłonowych tramwajów Jazz Duo, produkowanych przez Pesę. Nie są to pierwsze dwukierunkowe tramwaje w Warszawie – PESA już wcześniej, w ramach kontraktu na 186 tramwajów, dostarczyła sześć Swingów Duo do obsługi niepełnej trasy przez Most Północny. Teraz trasa jest wydłużana do pętli Mehoffera. Odbyły się już pierwsze próbne przejazdy, ale w dalszym ciągu nierozwiązany pozostaje problem przyłączy w podstacji.

Zakupy dwukierunkowych pojazdów są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Analizowane są też koncepcje wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Po otwarciu centralnego odcinka II linii metra i ukończeniu torowiska na Powstańców Śląskich powstanie linia dowozowa z wykorzystaniem taboru dwukierunkowego pomiędzy stacją Rondo Daszyńskiego a Wolą, Bielanami i Młocinami.

Czytaj też: Warszawa: Jazzy Duo bardziej żółte – wywiad z prezesem TW Krzysztofem Karosem


fot. WU


fot. WU
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk: Jazz Duo z nowymi platformami – Pesa wymieni

Prawo & Finanse

Warszawa: Pierwszy Jazz wreszcie zdał test bezawaryjnej jazdy

Komunikacja

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Komunikacja

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Witold Urbanowicz 28 października 2014

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Komunikacja

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Witold Urbanowicz 21 października 2014

Tramwaje Warszawskie z umową na kolejne pięć Jazzów Duo

Komunikacja

Zobacz również:

Gdańsk: Jazz Duo z nowymi platformami – Pesa wymieni

Prawo & Finanse

Warszawa: Pierwszy Jazz wreszcie zdał test bezawaryjnej jazdy

Komunikacja

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Komunikacja

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Witold Urbanowicz 28 października 2014

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Komunikacja

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Witold Urbanowicz 21 października 2014

Tramwaje Warszawskie z umową na kolejne pięć Jazzów Duo

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5